IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Хъшлашка нехайност, или Анти-СПИН 2010

Протест срещу скандалния клип "Презерватирай се!"

Снимка: Dnes.bg

Снимка: Dnes.bg

Скандалният клип “Презерватирай се!“ вече трети ден продължава да буни духовете в обществото.

В редакцията на Dnes.bg пристигна писмо от граждани, представили се като „зрители на рекламата на тазгодишната кампания срещу ХИВ/СПИН, организирана по програма към Министерството на здравеопазването, и като засегнати от съдържанието и съществуването й граждани“.

Освен до медиите, въпросното писмо е адресирано и до шефката на програмата Тонка Върлева и в него се чете:

"Г-жо Върлева, клипът на АНТИСПИН кампания 2010 е отчайващо груб и използва нехайно отношение и долнопробна лексика, недопустими за кампания, чиято тема са животът, смъртта, щастието и нещастието на много хора".

Според подписалите се под писмото 183-ма граждани скандалното клипче не звучи като "предупреждение, опит за убеждение или просветляване, а като оскърбление към чувствата, ума, вкуса и приличието дори на най-уморения от бездруго агресивно опростачената среда гражданин".

Инициаторите на протестното писмо изразяват несъгласие с обяснението на един от инициаторите за създаването на клипа – Камен Воденичаров, че клипът "е провокативен и това е обезпокоило част от гражданството".

"Грешка. Клипът е безидеен, с долнопробна лексика и визия и е примитивно изпълнен. Задниците по гащи и зелената амеба надали биха могли някого да впечатлят, а гнусната лексика, която разграфява човешкото тяло с думи, използвани от тоалетни драскачи, надали може някого да информира", категорични са подписалите се под писмото и допълват:

"Като клип, който показва хъшлашка нехайност към достойнството на онези, които го гледат, и към чувствата на вече засегнатите от болестта и техните близки, той надали може и някого да развълнува или да накара да мисли".

Според недоволните граждани ако целта на клипа е била да се създаде дискусия около болестта и болните, то тя е претърпяла пълен провал.

"Няма никакъв повод за гордост: дискусия се получи не за СПИН и предпазването от болестта, каквато би трябвало да е целта на тази кампания, а за безобразното изпълнение на клипа и безхаберното отношение на МЗ към темата.

"Послание" няма, а докато "творческите екипи" смятат обществото за "заспало" или тъпо, "бруталността" ще идва само от собствената им неадекватност".

В края на писмото си инициаторите на подписката поставят и няколко въпроса:

1. Как е възможно МЗ да няма контрол над онова, което поръчва и разпространява в името на националния интерес и от национално име? Кой е отговорен за такава безотговорност?

2. Как точно Програма "Превенция и контрол на ХИВ/СПИН" МЗ възложи направата на клип за една от най-важните здравни кампании в България на "Фен ТВ"? След конкурс ли стана това и какви бяха критериите за избиране на изпълнител на поръчката? Кога и къде беше обявен конкурсът и кои бяха участниците в него?

3. След като продукцията стана факт, някой запозна ли с нея организацията, от която са дошли парите?

4. Каква е разбивката на бюджета от 11 000 лева?

5. Колко голяма беше фокус групата ученици, кога гледаха клипа, и само в това ли се състоеше оценяването му, преди да бъде пуснат в обращение?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Общество
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата