Дончева: Хората пътуват "като сардели" в маршрутките

Има дублиране на автобусните линии с линиите на маршрутките, като на практика се изземват пътниците от линиите на градския транспорт, каза кандидатът на левицата за кмет на столицата
17 окт 2005 13:27,
Дончева: Хората пътуват "като сардели" в маршрутките
Маршрутките трябва да бъдат контролирани, каза Дончева. Снимка: Булфото
Държавната автомобилна инспекция ще трябва много сериозно да се активизира по спазването на всички изисквания за движение на маршрутните таксита и ще получи пълно съдействие от Столична община, обяви кандидатът на левицата на кмет на столицата Татяна Дончева след среща с министъра на транспорта Петър Мутафчиев.

Дончева отбеляза, че в последните години се забелязва дублиране на автобусните линии с линиите на маршрутките, като на практика се изземват пътниците от линиите на градския транспорт. Освен това някои маршрутки се движат в нарушение на всякакви правила и с изключителен риск не само за пътниците, но и за другите шофьори и пешеходците, допълни тя.

Под предлог, че се прави място за инвалидни колички бяха извадени седалки и хората пътуват "като сардели", което увеличава рисковете при катастрофа, каза още тя.

Тя посочи също, че билети се дават по желание, а те са не просто документ за получената сума, а застраховката на пътника. Транспортната схема трябва да включва разумно разпределение на линиите, отбеляза Татяна Дончева.

Тъй като има относително къси срокове, няма нужда от преразглеждане на договорите с компаниите, които държат маршрутните таксита. Ще трябва да се съобразим, когато даваме линии и графици, допълни тя.

Дончева посочи, че на срещата с транспортния министър са били обсъдени три ключови въпроса на столицата - възможностите за продължение на метрото, ситуацията с терените около летище "София" и възможностите за развитие на релсовия транспорт.

По отношение на метрото трябва да се хвърлят усилия за изграждане на участъка до Интерпред, който ще бъде труден технически и с допълнителни строителни и инженерни неизвестни, е мнението на специалистите от Министерството на транспорта.

За летището и зоната около него има създаден реален проблем заради начина, по който се реституира и продава от страна на Столична община и на кмета, заяви Дончева. Според нея този начин на даване на терени без общ устройствен план и без подробен план обрича столицата на ситуация, при която към летището ще има тесен подход, представляващ тунел от складове.

Няма такова модерно летище и всички усилия ще бъдат напразни, ако успеем да реконструираме летището, а подходът към него бъде безобразен, добави тя.

Устройството на територията около летището трябва да бъде премислено и не може да бъде предпоставено от начина, по който сега се връщат терени, каза Татяна Дончева.

Европейците имат изисквания, включващи както самото летище и усвояване на парите за модернизацията му, така и за подхода към него, посочи кандидатът на левицата. Татяна Дончева заяви, че устройството на територията около летището трябва да позволява летището да бъде витрината на България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Спонсорирано съдържание