Вижте последните дни на EXIT 07
Фестивалът EXIT 2007 завърши. Равносметката е 190 хиляди посетители за общо четирите дни на фестивала, което прави около 50 хиляди души на ден.
Около 400 групи се представиха на 25 сцени, като сред имената имаше, както легенди в музиката, така и напълно прохождащи таланти преминали селекцията на Фестивалът.
Фестивалът EXIT 2007 завърши. Равносметката е 190 хиляди посетители за общо четирите дни на фестивала, което прави около 50 хиляди души на ден.
Около 400 групи се представиха на 25 сцени, като сред имената имаше, както легенди в музиката, така и напълно прохождащи таланти преминали селекцията на Фестивалът.
Няколко българи също участваха: Уикеда и DJ Коста Костов, но затова по-късно.
Трети ден (и нощ)
Хедлайнери за третия ден (виж тук какво се случи Ден 1 и Ден 2) бяха Лорин Хил, Basement Jaxx и Snoop Dogg.
Феновете доста дълго чакаха Мис Хил, основна фигура в The Fugees. Лорин имаше неразположение на гласа и лекарите до последно се бориха, за да й помогнат да излезе на сцената. Всъщност се оказа, че и частният самолет на звездата е закъснял и така се получи сериозно забавяне в програмата.
Въпреки всичко тя пя, макар и да не беше това, което всички очакваха. Изпълнението на Лорин, която приличаше в прическата по скоро на R&B дивата Келис, бе доста твърдо. Супер хитове като „X-Factor“ прозвучаха в доста странни, бунтарски, аранжименти. Не липсваха и добре познатите парчета на Fugees, като за финал публиката бе възнаградена с Ready or Not.
Въпреки всичко тя пя, макар и да не беше това, което всички очакваха. Изпълнението на Лорин, която приличаше в прическата по скоро на R&B дивата Келис, бе доста твърдо. Супер хитове като „X-Factor“ прозвучаха в доста странни, бунтарски, аранжименти. Не липсваха и добре познатите парчета на Fugees, като за финал публиката бе възнаградена с Ready or Not.
Basement Jaxx излязоха изключително експлозивно, със заплахата да ни оставят без сили до появяването на Snoop Dogg. Още от самото начало те се включиха с “Hey You”, парче от последния им албум, изковано от семпли на Горан Брегович. Сърбите оцениха комплимента и дадоха всичко от себе си за хората на сцената.
3-те вокалистки на Basement Jaxx са изключително атрактивни, като едната беше досущ копие на Missy Eliot и също толкова енергична на сцената.
Двете възедри дами бяха съпровождани от една супер сексапилна мацка, която беше двойничка на Никол Шерцингер от Pussycat Dolss, но в садо-мазо вариант.
Всъщност Basement Jaxx са Феликс Бъкстън и Саймън Радклийф. Двамата канят гост вокалистки за своите проекти и от далечната 1994-та година правят най-невъздържаните денс изпълнения в света.
Тази година Basement са на жестоко лятно фестивално лятно турне, но изявата им в EXIT беше по-разбиваща и от в Роскилде, къде закриха фестивала.
Двете възедри дами бяха съпровождани от една супер сексапилна мацка, която беше двойничка на Никол Шерцингер от Pussycat Dolss, но в садо-мазо вариант.
Всъщност Basement Jaxx са Феликс Бъкстън и Саймън Радклийф. Двамата канят гост вокалистки за своите проекти и от далечната 1994-та година правят най-невъздържаните денс изпълнения в света.
Тази година Basement са на жестоко лятно фестивално лятно турне, но изявата им в EXIT беше по-разбиваща и от в Роскилде, къде закриха фестивала.
Звук от презареждане на пушка държеше публиката в леко напрежение преди появата на Snoop Dogg. Самият той изскочи в компанията на огромния си бенд без някакви определени церемониалности. Просто се появи с неизменната си походка и диамантения микрофон и започна да върши онова, за което бе дошъл.
Не е лесно да си сред първите в хип-хопа още от неговата зора, като прохождащ тийнейджър под опеката на Dr.Dre, и да успееш да се задържиш на върха след толкова много години. Snoop владее нещата и го показа.
Нови парчета, свръх хитови песни и връщане назад с класики като “Fuck the Police”. Да не говорим за кавъра на House of Pain – Jump around, както и за задължителните “Drop it like it's hot”, “P.I.M.P.” и Signs, само че без Джъстин Тимбърлейк в този случай.
Интерлюдиите по време на концерта пък даваха шанс на публиката да участва, като крещи името на Snoop или да припява на “Smoke Weed, Get Drunk And Fuck”. На самия финал Snoop обеща: “Ще идвам при вас всеки път, когато го пожелаете”. След това ни накара да обещаем, да сме добри занапред, да протегнем два пръста и да викаме с него “Peace, Love”.
На самия финал охраната (Snoop e единственият, който се появява с охрана на сцената), поканиха или по-скоро избраха 20-те най-секси мацки отпред от тълпата и ги заведоха зад сцената, където купонът продължава в тесен кръг.
Тъй като ние не бяхме поканени там, пък и не сме мацки, се отправихме към Dance Arena, където Frankie Nuckles и Роджър Санчес (Roger Sanchez) ни очакваха. По-късно се опитвахме да заспим, вече вкъщи, но от крепостта долиташе безкомпромисният бийт на LTJ Bukem и MC Conrad.
Четвърти ден (и нощ)
Не много уморени разглеждаме Нови Сад, като дори се включихме в развлекателна детска програма на местен открит басейн. Не разбираме точно за какво се състезават децата, но ги аплодираме, докато американски баскетболен отбор не пристига и отнема вниманието върху себе си.
Плескавица, бира и лек следобеден сън и вече сме готови да закрием фестивала подобаващо. Последният ден на EXIT бе най-спокоен и хората бяха поне 2 пъти по-малко от предишните дни.
С леко закъснение на Fusion Stage излязоха Уикеда, които за 30-те минути, в които свириха, успяха да напълнят мястото пред сцената с хора.
Според всички голямото име на вечерта са Wu Tang Clan, но за хора, които са ги гледали на живо за нас много по-голямо предизвикателство е да видим Audio Bullys – малко стегнат вариант на Stereo MC's, макар че сравнението едва ли е най-подходящо.
Преди тях на главната сцена свирят Van Gogh, които преди време бяхме определили като местния БТР, отново несполучливо определение. През последните 3 години, Van Gogh свирят на EXIT, като започнаха от най-малката сцена, за да стигнат днес до главната.
Дългоочаквани са и Satyricon – директните представители на Сатаната на земята. Satyr и Frost в компанията на 2-ма китаристи, басист и кийбордист се опитаха да продънят дупка до ада, използвайки картечните откоси на касите и заклинания като “Now, Diabolical”, “Fuel for the hatred”, “K.I.N.G”, и “The Pentagram Burns”.
Само за сведение, сред най-големите фенове на норвежката блек метъл стихия са Джеймс Хетфийлд (Metallica), Фил Анселмо (Pantera) и световния шампион на дълъг ски скок - Bjørn Einar Romøren, а групата отнесе 4 норвежки Грами-та за последния си албум.
Веднага, след като се бяхме впуснали в сатанинска литургия, се пренесохме към уж спокойната Dance Arena, където John Digweed и Erik Prydz трябваше да ни довършат, но се оказа, че по това време са Blackstrobe с лайв изпълнение, което доста често напомняше за Rammstein.
Все пак хард електро феновете дочакаха своите любимци, а като за финал Марко Настич довърши започнатото от колегите си, като по този начин завърши и това издание на EXIT 007.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.