Пазари, семинари и уъркшопи ще запълнят времето, в което не сме в залата и не гледаме селекцията на първото издание на фестивала за късометражно кино „Филмини“.
Сред специалните гости е Карлос Хил, който представя късометражните испански филми на фестивала Клермон-Феранд, (известен още като „Кан на късометражното кино”.).
Той ще води семинар Пазар за късометражно кино и ще засегне едни от най-важните въпроси за съдбата на късометражното кино, а именно: как се финансират късометражни филмови проекти, какво се крие зад думите “пазар за късометражни филми”, как могат да се използват дигиталните форуми, възможно ли е да се продаде един късометражен филм и как да се извърши това, бюджетиране.
Основен акцент са работилниците, които събират любители и професионалисти от кино изкуството - мастърклас „Актьорско майсторство за кино”, воден от Аманда Бренън от Central School of Speech and Drama в Лондон, както и уъркшопът за кино критици – „Фестивални дневници”, воден от Петя Александрова (сп. „ЛИК”).
Фокусът в „Актьорско майсторство за кино” ще бъде върху разликата между актьорската игра за кино и за театър и ще включва синтезирани техники, които помагат на актьорите да улеснят работата си с различни сценарии и с кино режисьори, да разберат спецификата на актьорската игра пред камера, да удържат персонажите си с еднаква интензивност между отделните дубли.
„Фестивални дневници” пък ще се състои в проследяване и създаване на текстове за фестивалните събития. В подготовката и издаването ще вземат участие няколко млади кино журналисти, които ще работят под ръководството на Петя Александрова. Създадените по време на този курс текстове ще бъдат публикувани и на страницата на фестивала, а след края му ще бъдат събрани и издадени в отделна книжка и разпространени като вложка към ноемврийския брой на сп."ЛИК". „Фестивални дневници” се провежда със съдействието на Институт Сервантес и Национален Фонд „Култура”.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.