IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Малко по-солена глоба за "паркинга- касичка"

Вместо 10 хил., Летище "София" може да бъде глобено до 20 хил. лв

Малко по-солена глоба за "паркинга- касичка"

Вместо 10 хиляди лева, паркингът на новия терминал на Летище „София“ ЕАД може да бъде глобен до 20 хиляди лева, научи Dnes.bg.

Проверка на НАП показа, че автоматичната система, която издава бележките на гражданите, не е свързана с касов апарат и на практика се водят два паралелни отчета - един за реалните обороти и още един за пред данъчните.

Санкцията срещу паркинга на новия терминал може да бъде увеличена, тъй като това не е първото нарушение на обекта, констатирано от инспекторите на НАП.

По първоначалната оценка на данъчните, Летище „София“ ЕАД е укривало обороти от порядъка на 3-4 хиляди лева средно на ден.

Тази седмица ще има денонощно наблюдение на паркинга на новия терминал на Летище „София“, за да бъдат проследени реалните обороти, заяви специално за Dnes.bg ръководителят на пресцентъра на Националната агенция за приходите (НАП) Росен Бъчваров.

Инспектори от НАП ще присъстват на обекта 24 часа и ще следят дали всеки шофьор, който е използвал паркинга, получава касова бележка.

След това на база събраната информацията ще бъде засечен реалния оборот, който се генерира на паркинга.

Каква обаче е гаранцията, че дори и след заплащането на глобата, порочната практика няма да продължи?

Ние апелираме към всички клиенти на паркинга при първото констатирано от тях нарушение, основно свързано с неиздаването на касови бележки, да сигнализират в НАП на информационния телефон 070 18 700, заяви Бъчваров.

Ако нарушенията продължат обаче, паркингът може да бъде затворен.

„Няма да се поколебаем да го направим, ако нарушенията продължат“, коментираха от НАП.

Миналата седмица Dnes.bg публикува материал, в който беше разкрита парадоксалната практика за електронно отчитане на престоя на паркинга на Летище „София“.

Екипът ни разкри, че електронното отчитане е само на входа, докато шофьорът получи електронен билет с входящия час.

Когато напуска паркинга, собственикът на паркирания автомобил няма как да отиде до устройството за електронно отчитане и машината да сметне престоя на колата.

Служител от паркинга поглежда електронния билет, преценява (на око?) колко трябва да плати шофьорът и посочва сумата. За да получи касова бележка, собственикът на автомобила трябва изрично да си я поиска и да почака няколко минути.

Оказва се, че не е толкова трудно електронната система за управление на паркинга да бъде интегрирана с фискалната система, включително с вендинг машините, научи Dnes.bg.

Необходимо е единствено да има фискални принтери на вендинг машините и проблемът бързо да се реши.

Dnes.bg ще продължи разследването си по темата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Ре(д)акция
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата