Трудно е за животните, свикнали да си кротуват в клетките на зоопарка (дори това да е онзи големият - в Ню Йорк), да попаднат отново в дивата джунгла на Африка.
Цялото зоологическо войнство, познато и от първия епизод – жирафът, влюбен в тлъстата хипопотамка, зебрата и кралят на танца – лъвът с човешко име Алекс, се впускат в бързоприземяващо се приключение със самолет, управляван от пингвин, влюбен в дървена мацка.
Ей такива истории около „Мадагаскар 2“. Иначе сюжетът е доста заимстван от филма на Дисни „Цар Лъв“.
Отново лъвча подлост е виновна за раздялата между царя на джунглата и неговия завърнал се син.
Затова пък съдбата на малкото лъвче заприличва на холивудска приказка. То изчезва от „затънтената“ си родина Африка в кола на бракониери и стига до блясъка, бликащ единствено в Щатите.
Макар и не по своя воля в началото, малкото лъвче се оказва в най-веселия зоопарк, а също и се превръща в звездата на Ню Йорк, която танцува, мята задни част и чупи таз в кръшна походка.
Същите тези стъпки няма да му свършат полезна работа в родната Африка, където се завръща години по-късно.
Така де, както бе и в първата част, главното в „Мадагаскар“ е съпоставянето на цивилизацията и живота в дивата природа. На животните, отрасли „културно“, хич не им е лесно сред своите събратя в джунглата.
След като се справят с новопровъзгласил се алчен цар, те трябва да победят и фанатична баба, която раздава юмруци и трепе животни наред.
Проблемите в Африка са далеч по-дълбоки, особено при зебрата, която тепърва трябва да осъзнае, че съвсем не е изключителна и райетата й хич не са от най-неповторимите.
Така историята за животните с човешки наклонности е доста... човешка. Всяка жива твар си има качество, досущ отговарящо на типовете темперамент на хората – като сангвиник, холерик, флегматик... Сред най-забележителните образи е и едрият, и набит самец Мото Мото.
Изобщо ежедневието в джунглата на „Мадагаскар“ е безкраен купон. Между многобройните дървета се шмугват тълпи от пухкави животни, всяко от които перфектно се разминава от останалите и се движи в невероятен синхрон на екрана.
Още едно от предимствата на втората част на филма е, че пейзажите са много по-обширни. Най-трудна задача за екипа се оказва тревата, която покрива цялата площ и всяко стръкче е компютърно генерирано - обяснява отговорникът по специалните ефекти Филип Глюкмен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.