Неосъществена промоция, 17 години чакане и срив от огромния трафик на сайта на компанията, която се закани да почерпи цяла Америка, ако Chinese Democracy излезе до края на 2008-а, се преплетоха във виртуална юридическа одисея, предизвиквайки гнева на хиляди фенове на групата и любители на безплатните промоции.
Всичко започна в началото на годината, когато за пореден път бе отсрочена за неопределено време премиерата на новия албум на Guns N' Roses.
Тогава компанията за безалкохолни напитки Dr Pepper обеща „безплатна сода“ на „всеки в Америка“ при едно условие: Аксел Роуз трябва да го издаде в рамките на 2008 г.
За добро или зло (зависи от гледната точка), Chinese Democracy излезе миналата седмица. И се наложи Dr Pepper да изпълни обещанието си.
За целта компанията публикувала електронен ваучер на своя интернет сайт, с който желаещите можели да се възползват от промоцията.
Единственото условие било те да разпечатат ваучера от страницата в рамките на 24 часа.
И тук нещата започнали да се объркват.
Толкова много фенове на групата (и несъмнено фенове на безплатните неща по принцип) се опитали да разпечатат ваучера, че сайтът на компанията блокирал от големия трафик. Разочаровани и вбесени, много от феновете обвинили групата за това.
„Когато посетите блоговете и прочетете отговорите на феновете, те асоциират Аксeл с тази промоция... и обвиняват него за това, че не са получили своята безплатна сода“, казва адвокатът на GN'R Лори Сориано.
Така GN'R се превърнали в Guns N' Roses N' Lawyers (GN'RN'L) (от английски: Guns N' Roses и Адвокати.)
Как се развива електронната и юридическата борба, четете тук...
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.