Air France е предупредила пилотите си с вътрешна инструкция, че машините А330 имат проблем с уредите, измерващи скоростта.
Инструкцията е с дата 6 ноември 2008 година, съобщава АФП.
В документа се говори за „значителен брой инциденти“, свързани с уредите за измерване на скоростта на Airbus 330 и Airbus 340.
Проблемите били причинени от „аномалии“ в уредите.
На две страници са описани случаи с неточни параметри на скоростта, разлика в данните на контролните монитори на капитана и втория пилот, както и изключване на автопилота.
Двама анонимни пилоти от Air France потвърждават пред агенцията достоверността на документа.
Според единия от тях инструкцията показва, че авиокомпанията още през ноември миналата година е знаела за проблемите, които „изглежда, ще дадат обяснението за катастрофата на полет AF 447“.
Air France вече обяви, че въпросните уреди ще бъдат подменени на всички машини А 330 и А 340 на авиокомпанията по-бързо от планираното, защото от май 2008 година е имало няколко инцидента, свързани с тях.
Междувременно синдикат, в който членуват 12% от летците на Air France, съветва пилотите да отказват да летят на А330 и А340, ако не са подменени външните им сензори за скорост и височина.
Сред версиите за инцидента като най-вероятна се очертава тази, че уреди на външната страна на корпуса са замръзнали и затова са подавали грешна информация.
Самолетът на Air France с 228 души на борда изчезна на 1 юни няколко часа след като излетя от Рио де Жанейро за Париж.
Тленните останки на 29 души вече са извадени от океана и ще бъдат транспортирани в Бразилия, където патолози ще идентифицират телата
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.