Двигателят с вътрешно горене остава любим на германците

Спада доверието в е-автомобилите
10 май 2024 20:45, Нели Христова
25
Двигателят с вътрешно горене остава любим на германците
Снимка: БГНЕС

За всеки четвърти жител на Германия (24%) премахването на държавните субсидии е намалило или напълно премахнало желанието за закупуване на електрическа кола, а в Берлин това важи за почти всеки трети (32%), показа проучването на HUK Mobility Study, цитирано от Automedia.

И още нещо любопитно. Цялостната оценка за електрическата кола като идеалното превозно средство на бъдещето също спада спрямо същата от 2023 година (от 19 на 15%). Въпреки това, когато водачите оценяват електрическите превозни средства, има значителна разлика между поколенията. Хората под 40 години са почти два пъти по-склонни да приемат електрическите превозни средства като идеалното средство за транспорт на бъдещето (22%), отколкото тези над 40 години (12%).

Класацията на автомобилите с алтернативни чисти задвижвания, като водород или е-гориво, също бележи спад (от 18 на 12%). Интересното обаче е, че за 72% от анкетираните автомобилът остава превозното средство, което най-добре ще отговори на нуждите им от мобилност в бъдеще.

„Това означава, че конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене изглежда отново набират популярност сред германците“, казва Йорг Райнлендер, един от ръководителите на проучването.

А ето и как се променя мобилното поведение на хората. Две трети от германците признават, че са променили мобилното си поведение през последната година. 33% отбелязват, че посещават по-малко магазини и правят повече покупки онлайн. Особено много хора са намалили броя на пътуванията до центъра на града за пазаруване. Всеки пети респондент (21%) общува повече с приятели и роднини дигитално, отколкото да ги посещава лично.

И почти също толкова голяма група е ограничила присъствието си на събития като концерти и театрални представления (19%). Проучването HUK Mobility включва 4101 души и е проведено през януари и февруари 2024 година.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от Коли
Бихте ли прекарали една нощ в музея на Ferrari?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
1
 
! Отговори
Иванов преди 1 седмица
Не само на Германците и на мен са ми любими карайте си си вие журнал ята електрокарчетата!
21
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Е нали са зелени. Те предадоха и съсипаха производството на ДВГ. Да се стягат швабите и да връщат онова, което прослави Германия.
20
5
 
0
 
! Отговори
Мнение преди 1 седмица
Нещата не могат да се получат с магическа пръчка за един ден или една година, но още следващото поколение ще кара предимно електрически коли.
19
1
 
4
 
! Отговори
Shark преди 1 седмица
До 6. Ти в ред ли си? Кой ще си купи кола само за градско и до 150км??!! И 100 000 е на месец да получавам, пак няма да си купя електрокар. Ще дам една камара пари за нещо, на което не мога да разчитам да ме закара до другия край на България. Няма как да стане тази!! И германците го разбраха, и всички го разбраха.
18
6
 
0
 
! Отговори
112 преди 1 седмица
До 17. Искам да кажа, че високото образование гарантира високи доходи. Напр.лекари, адвокати и т .н.
17
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
"е-гориво" хахахах
16
1
 
10
 
! Отговори
Пикам на зелено преди 1 седмица
Зелените активисти нас ра ха ли се вече?
15
2
 
7
 
! Отговори
Golf251.9TDI 4motion преди 1 седмица
ДВГ-Диэел е бъдещето. Другото е за глеэени аматьори и лигльовци с пари.
14
1
 
7
 
! Отговори
адолф преди 1 седмица
До Мерцедес сър Не се лъжеш, това е 123-ка.Най добрия сериен автомобил произвеждан някога.
13
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Тези преоткрива колелото - автомобила осигурявал мобилност. Без автомобил си стоят вкъщи.
12
8
 
3
 
! Отговори
112 преди 1 седмица
2500 евро получават работниците с ниско образование.
11
10
 
7
 
! Отговори
вгз преди 1 седмица
За ватмани на трамваи едно време им казваха пъвро да си направят децата, а после да работят. В метрото е същото. Ел. автомобила е по-малък, по-малко облъчва, но не е екраниран добре, а някои марки въобще не слагат екрани вътре. За по-ниска цена. Като на гробно място в гробищата.
10
9
 
8
 
! Отговори
вгз преди 1 седмица
В електромобилите има излъчване от ел. двигателя. Всички сте учили физика и в университета и в средното училище. Знаете колко са вредни подобни полета, ако не са правилно екранирани. Трябва да ви става ясно защо ни бутат да ползваме такива - първото нещо, което ще се случи с мъжете, е ще станете импотентни заради лошата защита отвътре на автомобилите. При по-продължителни облъчвания - професия шофьори, ще започнат и ракови заболявани по кожата.
9
5
 
10
 
! Отговори
Мерцедес сър преди 1 седмица
Започнах с такава като от водещата снимка 123-ка, ако несе лъжа! До сега съм сменил около 20 - 30. Няма по-добро за масовият купувач, като българина, като съотношение цена-качество от Мерцедес-Бенц!!
8
1
 
25
 
! Отговори
Свърши експеримента преди 1 седмица
Ако смятате, че тук ни облъчват със зелената сделка, не знаете какво е в Германия. Имам приятел, който е софтуерен инженер във Волксваген. Спуска им се от държавно ниво да лъжат за продажбите на е-моделите си. С цел да ги изкарват търсени, а складовете се пълни с нереализирана продукция. Вкл. са ги принудили да обявят, че спират модели като Пассат и Голф. И ти да си кажеш: Ясно, бъдещето е в е-колите. Сега чак изкараха, че стана ясно, че и нов Пасат, и нов Голф ще има. Но трябваше да позичистят!
7
2
 
12
 
! Отговори
естествено! преди 1 седмица
Нали точно германците са изобретили ДВГ! Николаус Ото-бензиновия, а Рудолф Дизел-дизеловия. Дори последният двигател носи немско име: Дизел. Немска носталгия!
6
22
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Електрическите коли са си много добри. Особено за градско каране и за разстояния до 150км са супер. Проблемът че има масово обедняване. Инфлацията расте по бързо от доходите и хората вече не могат да си позволят нищо без кредит от банка. Ако средната заплата в ЕС беше 10 000 евро на месец всеки щеше да си купи електрическа кола. Но със сегашните смешни 2500 евро няма как да стане.
5
3
 
7
 
! Отговори
Общ работник преди 1 седмица
Айде сега доичовците да върнат големите кубатури и много цилиндри и да изхвърлят турбокомпресорите. Те най-добре знаят как се прави V8 6.3....
4
9
 
11
 
! Отговори
Истински европеец преди 1 седмица
Никакви европейци не са тия германци. Истинските европейци се предвижваме с електрически тортинетки и тесли
3
6
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не съм учуден от тези резултати. Вече всички виждат, че е-колите не са дозрели. Докато не им оправят батериите (цикли и скорост на затеждане, издържливост при различни метеорологични условия), бъдещето им няма да е особено розово.