Нови промени за кандидат шофьорите. От днес се очаква при изпита за шофьорска книжка изпитния маршрут да се определя електронно и на случаен принцип. Междувременно през уикенда двама пешеходци загубиха живота си.
"В България се действа твърде еднопосочно - или сме в едната крайност, или в другата. Никога няма взаимна отговорност. В случая при този пиян водач е излишно да коментираме дребни поводи за оправдание, нещата са ясни, но е крайно време да стане ясно и на българския пешеходец за средата, в която живеем. Те смятат, че са безсмъртни, когато са на пешеходна пътека, но ето, че не е така. На този пиян водач ще му бъде трудно оттук нататък, ако зависеше от мен, но представете си, че възникне технически проблем на автомобила, от който не е застрахован дори чисто новият автомобил", каза председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев в студиото на "България сутрин".
По думите му цялото общество трябва да се мобилизира, "докато излезем от този хаос".
"Много ли е трудно на пешеходеца да погледне, че един ненормалник не го вижда и няма намерение да намали, а камо ли да спре. Оправдание ли е да пресичаме на пешеходната пътека и да си чатим по телефона? Оправдание ли е по пешеходната пътека и да водим разговор какво да напазаруваме довечера. Явно е, че само със санкции няма да стане", допълни Георгиев в ефира на Bulgaria ON AIR.
Според него 50% от убитите на загиналите по пътя е по вина на корумпираните държавни чиновници.
Попитан дали конфискацията на автомобила може да стресне шофьорите, Георгиев отговори: "Определено ще има стряскащ ефект. Това нещо трябва да продължи в същата посока, като се вземат съответните мерки и корекции, за да може тази мярка да бъде адекватна. Но преди да въвеждаме тези мерки, трябваше да сме създали едни лаборатории, в които тестовете да излизат от 24 до максимум 48 часа. Защо не се продължи проверката за наркотици и алкохол сред контролните органи, сред полицаите?".
Той е категоричен, че трябва да има по-строг контрол.
"В България "превенция" и "обучение" са мръсни думи. На показ и на пиедестал са санкции и санкции. Кой контрол "Автомобилна администрация" в момента? Кой контролира КАТ? Говорим за водачите, добре, но те са една част от участниците в движението, другата част са контролните органи", подчерта председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
Красимир Георгиев е доволен от въведените мерки.
"Всичко, което ще наруши статувкото, далаверата в изпитите, ние протестираме срещу него. Учениците протестират ли срещу електронния дневник? Учителите протестират ли срещу електронния бележник? Колкото повече електронизация има, толкова повече обективност ще има в едно действия", отсече той.