Ученици недоволни от оценяването на матурите, искат промяна

Коментар на Христо, Кристина, Дария и Силвия Костова
28 юни 2023 09:47, Анисия Иванова
85

Ученици от 73-о СУ "Владислав Граматик" с протестно писмо към МОН за смяна на критериите за оценяване на матурите по БЕЛ. Според тях не лошата подготовка, а грешка при оценяването е причината за ниските резултати на матурите.

Писмото събира над 50 подписа и е изпратено до МОН, но отговор засега няма.

Въпреки че имат отлични оценки на матурата, Христо, Кристина и Дария не са доволни от несправедливите методи за оценяване на втори модул, където въпросите са с отворен отговор.

"Не съм ощетена и не смятам, че трябва да бъда, за да се включа за промяна. Не съм съгласна, че работата на учителите, които ни учат на креативно мислене, отива на вятъра. Стана ясно, че ти трябва корен на думата и тогава получаваш пълен брой точки, дори не е нужно изречението ти да има смисъл. Явно мъртвите метафори и клишетата са по-високо оценявани. Искат да ни направят ходещи ксерокси", сподели Дария в студиото на "България сутрин".

Техният преподавател по български език и литература - Силвия Костова, е категорична, че трябва реформа в методите на оценяване.

"Литературата не е просто предмет, а изкуство. Трябва да стимулира интелекта на учениците. Това просто не е точният начин на оценяване на този вид задачи. Само ученици, които са уцелили ключови думи, са получили пълен брой точки", поясни тя в ефира на Bulgaria ON AIR.

Христо също е категоричен, че критериите трябва да се променят, защото не са обективни.

МОН заяви, че работите се оценяват анонимно от двама оценители и се прави средна аритметична оценка, но все още няма информация за промени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


85
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
1
 
15
 
! Отговори
Учител преди 10 месеца
Абе едно време за езикова гимназия се кандидатстваше с български, за търговска -с география и математика, за строителната- с математика и рисуване, математическа-с математика, билогична паралелка-с биология.Какви са тези глупости сега?!Как едно дете с математически заложби ще го караш да пише литература или обратното. Побъркахте децата и учителите
53
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Инженер Пускат ги бес испит и кой искара ВУС. Нали е платено. Не може да знаеш сичко.
52
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Как искат ПРОМЯНА НА ОЦЕНЯВАНЕТО, като ЕДИН ГОСПОДИН КАЗА " Аз съм ***, а ВИЕ ПО-ПРОСТИ ОТ МЕН"!!!!! Ей там да търсят проблемЪТ на образованието(във ВУЗ може да срещнете образУвание) и на територията
51
1
 
10
 
! Отговори
Инженер преди 10 месеца
Трябва кандидатстването в университетите да става САМО с изпит по профилните предмети за съотв. специалност в самия университет-напр.математика за програмисти,инженери, български за филолози ,биология за медици и т.н.Стига с тези матури-да знаете само как се правят в малките населени места, но после всички заедно кандидатстват.Стига с този български-успешен инженер съм ,в главата ми само схеми и цифри , по български едвам хванах 3
50
0
 
11
 
! Отговори
... преди 10 месеца
Плюнчете се колкото искате! Излязоха резултатите от матурата на 7ми и 10ти клас. Това е национална трагедия! МОН твърдят, че има подобрение в резултатите... но това е поредната измишльотина обгърната в захарни думи! МОН е тотален провал! МОН убива децата и ги прави зеленчуци! МОН са национални предатели! Средната оценка по математика е 35 точки! от СТО!!!!!!! По български език е 55 пак от СТО! ИЗ РО ДИ! До кога ще търпим тези *** ло ум ни ци да унищожават образованието? До кога? Калинки от МОН?
49
1
 
3
 
! Отговори
Програмист преди 10 месеца
До Анонимен 42 : Така е, ама ми е забавен. Обичам да дразня такива.
48
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Защо учителите удобно мълчат?
47
1
 
12
 
! Отговори
A преди 10 месеца
Виц: Дядо пита внука: -Днес какво учихте в училище? Внукът: - Дядо, ние вече не учим в училище, ние дискутираме. - Е, какво дискутирахте днес?-Например, по математика дискутирахме колко прави 2+2.-Какво има да се дискутира?-пита дядото-2+2=4.-Да и учитилят твърдеше така, но нямаше мнозинство- отговаря внука.
46
0
 
11
 
! Отговори
Програмист преди 10 месеца
До Васко 43 : Приемам забележката. Да заменим думата "образование" с "Квалификация" или "реални познания". Или "Умения". Един добър заварчик например струва теглото си в злато, а добър оператор на тежък кран може за седмица да изкара толкова, колкото аз за месец. Ама съм забелязал че на интервю за работа никой не ме пита какво е имал предвид Вазов в еди-коя-си глава от "Под игото".
45
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Даскалицата на моите така им казваше: "Аз не ви уча да мислите, аз ви уча какво се иска от вас да мислите, за да изкарате 6 на матурата." Е те това е цялата "Литература" събрана в едно изречение! И едно време си беше така, и сега е така. Искат ти конкретни фрази, а не да мислиш. Нищо ново. Пък ти ако искаш си мисли извън часовете по Литература. Никой не те спира.
44
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Защо се акцентира и фокусира вниманието само върху матурата по български,там схемата отдавна върви - критерият за творчество и мисъл да бъде снизен ,окастрен(Кастрева).Нима няма творчество и в математиката?Защо матурата по математика'22,беше в степени по - лека от тази'23?Какви са критериите по математика?Затягане пропуска на цедката!?Непрозрачността е мътна тъма,удобна за култивиране на неграмотност...
43
0
 
10
 
! Отговори
Хаос преди 10 месеца
Цялата система е сбъркана.Матурата по български е издигната в култ- трябва само да може да се пише правилно, за какво е необходимо да се знаят термини и да се правят анализи на произведения,а?!Къде отиват математика ,физика ,химия ,биология- трябва профилирано да се учи ,защото накрая резултата е :от всичко,че нищо.Сега по медицина напр. вземат матурата по български , а не биология и химия от гимназията???
42
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
От какво не са доволни учениците. Никой не им пречи да се шляят по улиците, да пият, правят кекс, да крадат, проституират и дрогират в учебно време.
41
1
 
5
 
! Отговори
ъъъ преди 10 месеца
И аз смятам, че трябва да има някакво профилиране още в средното училище и изучаването на предметите извън профила да се сведе до най-общо понятие. Пренатоварени са децата - само който не се е зачитал в учебниците им може да твърди противното. Резултатът е - нулева грамотност по всички предмети, извън тези за матура в най-добрия случай.
40
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Добре бе, как хем казва, че материалът е усложнен, часовете недостатъчни, а критериите неправилни, а в следващия момент повтаря клишето, че критериите били занижени, защото 30 точки са тройка, а не 50 като във великите Западни страни?!? Ами двете ти тези се опровергават взаимно бе, моме! Нали ги учиш да мислят критично, мисли и ти! Не става хем да е зле измислена матурата с грешни критерии, хем да искаш повече точки да са за 3. Концентрирай се върху промяна на материала и изпитването.
39
0
 
5
 
! Отговори
Васко до програмист преди 10 месеца
До ПрограмистТезата, че образованието е равно на добри финанси няма никаква връзка с реалноста. Защото не отчита фактори като - местоживеене/много голяма разлика за една и съща дейнсот в София и провинцията/ и пазарано търсене / образованието не се изчерпва с ИТ/. Времето и знанията които се влагат далеч не се заплащат еднакво
38
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Програмист, няма смисъл да обясняваш на аутсайдера за успеха. Няма да те разбере. Все едно на слепия по рождение да обясняваш какво е жълто. Няма как да стане. За аутсайдера успял да се опитва да го научи на акъл е или ***, или крадец. Успели хора с честен труд у нас няма според аутдайдера. Това е.
37
0
 
7
 
! Отговори
Програмист преди 10 месеца
До Стефан 39 : Срам не срам....... ама по БЕЛ имам тройка :) Единствените шестици в дипломата ми бяха по математика, информатика и английски. И все пак успях. Не в благодарение на образователната ни ситема, а ВЪПРЕКИ нея. На интервю за работа никой не те пита вече за диплома - хората знаят че дипломи се купуват и продават, затова те изпитват за знанията ти.
36
1
 
6
 
! Отговори
Един Българин преди 10 месеца
Цял живот съм имал дар слово и задълбочено логическо мислене и това е.проблемът за слабите ми ррзултати единствено по литература. Някои мои учители имаха някаква лека визия извън шаблона, но повечето искаха да чуят техните тези с мои думи така че да не разберат. В 11ти клас го спазих и имам 6 за първи път от 11опита, но това не е образование, а загуба на време и енергия. Като станах 5ти клас установих че колкото и да уча по литература няма да имам прогрес т.к. критикитене ми допадат-имам мнение!
35
3
 
10
 
! Отговори
Стефан преди 10 месеца
Вчера гледах в нета един много успешен лекар който обясняваше, логиката да те занимават с нещо в което не си силен вместо с това където си силен не работи. Няма никаква връзка между математика и четене и 90% от това което се учи не се ползва никъде. Най-често най-успешни в живота стават хора които са набедени за слаби ученици. Това че не можеш да правиш анализ на някакви творби не те слаб програмист, лекар или бизнесмен.