Всяко едно евро в космически науки се връща по три!

Диана Русинова: Имаме дълбоки традиции, пътят ни е ясен

Страната ни става част от Европейската космическа агенция, а утре ще се проведе онлайн събитие с водещи лектори от САЩ и ЕКА.

"България има доста дълбоки традиции в космическите наука. Ясен е пътят на България - трябва да станем част от Европа и по този показател. Въпросът е в това, че ние не бива да отхвърляме възможностите за сътрудничество и с други партньори, каквито са САЩ. Няма как да отречем, че те са една от водещите държави в тази сфера". Това каза за "Денят ON AIR" Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики и представител на Американо-българската търговска камара.

Тя посочи, че с колегите си от Американо-българската търговска камера са положили изключително много усилия, за да привлекат лектора д-р Джейми Морин, който има изключително богат опит в развитието на космическите политика. Това е изключителен успех за България, изтъкна тя пред Bulgaria ON AIR.

"Д-р Джейми Морин на 36 години е признат за млад лидер, той е бил финансов контрольор в Департамента по отбрана на САЩ, а в момента е вицепрезидент на "Aerospace Corporation". Това е организацията, която от 60-та насам определя политиката на Съединените американски щати в сферата на Космоса и космическото развитие.

Диана Русинова сподели, че д-р Морин ще посети България през ноември.

"Всяко едно евро, което се инвестира в космически науки, се връща по 3, това е доказано. Надявам се съвсем скоро, че ще може да помогнем на правителството на България, което и да е то, да заснеме пътищата и да направи оценка на риска по тях. С всички други технологии това би отнело повече от година, а сега може да стане за 3 месеца. Значително по-евтино ще е", коментира още експертът.

Христо Христов преди 3 години
До Оффффф!Аз чак сега видях, че тази е брюкселска калинка... то там освен калинки и *** други няма де.

Ян Бибиян преди 3 години
Ако се намерят малко евраци, за да ремонтират летящата чиния на Бузлуджа, може и да я подкарат най сетне.

МНого слабо! Една маркетингова компания, с малко иновации, ще ти ги превърне от 1 в 20 за 5 години. И за чии са ни тея "космически науки"?

Пернишкият университет подготвя галактическо пътуване. Пуска ще е по тръбите на язовир Студена

Оффффф! преди 3 години
Тая лезбийка, завършила за секретарка, вече освен от пътна безопасност, взе да разбира и от космически технологии. Евалла!

До 28Така е при ес демокрацията... Ако не се махнем от ес, още по- голя де6илизъм ще настане.

Тая какво разбира от космически науки ? калинки, калинкси и само калинки на всякъде в това скапано управление ! България беше космическа държава някога а сега е дебилска

Дайте да се разберем преди 3 години
Никакви космически науки не може да има в България, ако не се отпуснат бол пари, които непременно да минат през БАН.Второто още по-важно условие е да не бъдат безпокоени нашите учЕни, защото резултатите от работата на 99% от тях ще станат ясни минимум 20 години след пенсионирането им.Изключение прави онзи, който разговаря с извънземни.

бай Спиридон преди 3 години
Най-голяма сметка има в космическите науки - пет кила наука 10 кила сметка! Чисто!! И излиза газ на аванта!!!

ШибиРиби преди 3 години
Аз като виден космолог съм наясно с косматите райони. Всяка една посетена косматка се връща с три други косматки. Много съм търсен.

Handel преди 3 години
"България има доста дълбоки традиции в космическите наука."Ами да - като изпиеш пет ракии и космоса ти става тесен!

Сат Н преди 3 години
Веднага се сещам за Пинокио и дървото на парите...

Възгеч, де! преди 3 години
Булка Диано, традициите могат да бъдат стари или сравнително нови, но дълбоки?!Доколко сме способни да осъществим космически изследвания? Възможностите ни за финансиране на подобно начинание са твърде скромни, а кадрите ... майко мила!С връзкари шуробаджанаци сериозни открития няма да реализираш. Но надушат ли възможност да се представят като космически изследователи, ще задействат такива здрави лакти, че друг там няма да припари.(Пояснение: Думата "възгеч" означава "откажи се, спри, недей :

Вярно говори жената, ама не на място. Гербиджа не разбира от наука, от изкуство, от политика.На гербиджа му дай да олепери нещо, да направи зулум, някоя мръсотийка да спретне. Каквто им е лидера, такива са и гласуващите за Борисов. Жалка картинка.

Не знам за космоса но нашите учени доказаха че всяко евро инведтирано в БАН никога не се връща! Новото откритие се нарича "Зако за запазване на еврото в БАН"!

До Анонимен 80, абсолютна нула, още от 80-те нашиите космически изследвания и до сега са гола вода

anonym преди 3 години
Джейми Морин е на 45, ама айде :D

Щом се връща по 3 инвестирайте лични средства от бюджета не трябва да се даво нито една стотинка на тия измамници.

Христо Христов преди 3 години
До 10Тиквите бе, ще се саморазмножават като еднополовите... ПП. Не схващаш ли сарказма?

Христо Христов преди 3 години
До 8И преди са работели стотици. И се чуваше това.Сега защо ли не се чува за работещите по тези програми, а за рисунките?ПП. Всяка държава с космонавт/астронавт го изтъква с гордост, а не говори с безроден нихилизъм.Но как безродна тиква да го разбере?!