Драстичен ръст в продажбите на електромобили у нас, но все още са под 0,5%

Всичките основни марки са инвестирали в България, каза Мартин Заимов
16 май 2022 09:14, Анисия Иванова
28

Драстичен ръст в продажбите на електромобили у нас от началото на година. В същото време пазарът на коли на бензин и дизел в Европейския съюз се свива през последните месеци, отчитат производителите.

"Много малък ръст на фона на Норвегия. Там новите покупки над 50% са чисто електрически. В Холандия до 20%. В България ръстът е много голям, може би има удвояване, но той е от много малка база. Ако продажбите са били 500 преди 3-4 години, сега са 2000. Но имаме много по-добра пропорция от Германия на зарядни станции с електромобили. Имаме и нещо, което е малко противоречиво - имаме много по-голяма порция несубсидирани автомобили спрямо субсидирани", каза председателят на Асоциацията "Електрически превозни средства" Мартин Заимов в студиото на "България сутрин".

А в страната ни има под 0,5% електромобили спрямо Европа.

"Средното в Европа е 1%. Броят в България е напълно сравним със Сърбия, Румъния, Гърция. Тези частици от конвенционалните коли, които са много вредни за човешкото здраве, са на височината на децата. И в Германия има изследвания, които показват съвсем ясно вредата от колите, дори от новите, които имат по-малки емисии", допълни Заимов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Попитан колко ще ни струва един такъв електромобил, той отговори: "Купих си автомобил, който е един от най-добрите като инженеринг модели. Той е втора ръка, 10-годишен, беше малко над 4 000 евро. Това не е средна цена, това е възможност за нещо много добро",

А по думите му сервизите вече не са проблем.

"Всичките основни марки са инвестирали в България. За всичките тези години съм имал три пъти проблем с гуми и счупено стъкло от градушка. Работим по проект, който ще изгради станции в Родопите. 95% от зарежданията се случват в контакт "Шуко", подчерта председателят на Българската асоциация "Електрически превозни средства".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Драстичен,драстичен колко да е драстичен?През изминалата 2021 година във България са продадени 24537 нови автомобила и Ооо изненада,само 321 от тях са електромобили!
6
2
 
20
 
! Отговори
Хаха преди 2 години
Какъв ръст очаквате бе, българина може да смята 2+2 - при тази цена на бизнес тока резултата от сметката е, че цената на километър е същата като кола, която харчи 10/100 за 3 лв/литър, само дето прехвалените електромобили са 2-пъти по скъпи. Освен това лъжата, която се опитвате да ни пробутате за зелената енергия и "екологичните" коли е ултра-нагла - производството на батериите е в пъти по-вредно за околната среда от колкото изгорелите газове от двигател с вътрешно горене.
5
1
 
14
 
! Отговори
Kolino Mongo преди 2 години
Няма субсидия. В Румъния е 20000лв, в БГ - 0.
4
0
 
17
 
! Отговори
Мнение преди 2 години
За 24часа батерията на електромобила се изтощава средно с 1% от саморазряд. Т.е. през целия си експлоатационен живот този електромобил постоянно консумира енергия. Еко нали?
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Добре че не знаех защо е поскъпването на горивата,а шута Мъск потрива доволно ръце..
2
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А стига... Дали бе?
1
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пълен фейк!