Капани при резервации: В 14-дневен срок трябва да съобщим за проблема

В началото на лятото се появиха множество сигнали за измамени потребители
14 юни 2023 09:03, Анисия Иванова
6

В началото на летния сезон се появиха множество сигнали за измамени потребители, планирали своята почивка. Най-често проблемите са при резервация на хотел и начините на плащане.

"Ако не сме направили резервациите, трябва да внимаваме за това какви ще бъдат условията за мястото, което ще посетим. Една от препоръките е да се потърсят повече оферти, за да можем да сравним и цените, и условията", каза Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите" в студиото на "България сутрин".

Пред Bulgaria ON AIR тя уточни, че когато избираме хотел, първо трябва да проверим дали той е категоризиран, като това може да стане чрез сайта на Министерството на туризма.

"Можем да видим колко са звездите и какъв е видът. От това зависи какви условия ще получим и с какво качество. Трябва да сме критични към отзивите. Често са фалшиви, създадени от самия хотелиер или от наети хора, включително и с изкуствен интелект. Могат да ни ориентират отзивите, за които си личи, че са оставени от реални хора, но трябва да бъдем критични", посъветва Руменова.

Ако установим, че информацията в регистъра не отговаря на тази от офертата, това е ясен знак и трябва да се замислим дали това е единственото разминаване с предварителната информация, и това, което на място ще получим, посочи още гостът.

"Понякога стаята, за която сме платили, не е тази. Тогава имаме право да поискаме отбив от цената и да ни намалят с такъв размер, че да достигнем сумата, която трябва да платим за стаята, в която сме настанени. Моят съвет е да реагираме веднага, да поискаме градивен диалог с представител на хотела, но да уточним какви са възможностите за нормалното уточняване на ситуацията. Дори и да стигнем до някакво споразумение, е добре то да се скрепи с писмен документ", категорична е Руменова. Тя напомни, че в 14-дневен срок трябва да съобщим за несъответствието.

Според експерта преди да извършим онлайн плащане за почивката си трябва да направим проверка на сайта. "Да проверим кога е създаден сайтът. Практиката показва, че най-много измами се извършват чрез новосъздадени сайтове. Може да проверим и кой стои зад адреса, както и да сравним контактната информация с други резултати в интернет", посъветва тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
2
 
1
 
! Отговори
Ванката преди 10 месеца
Испания, Турция, Гърция... всичко друго е компромис с пари, качество, нерви и спокойствие!
4
3
 
5
 
! Отговори
Аз преди 10 месеца
Ходете в Гърция бе. Там такива шмекерии нема. Поздрави от Халкидики, 30 и косур градуса, жега та се нетрае.
3
3
 
7
 
! Отговори
Европеец преди 10 месеца
Какви "Резервации" и "Запазвания" в Държавата на Бай *** Балкански?!?! Всичко тук е страшно селяндурски тарикатски номера и да ... "мине номера" - да излъжем някой чужденец или Българин с повече пари! Като искате нормална и приятна почивка на морският бряг - за по - богатите - Испания , Италия , Карибският басейн..... за по - бедните - Гърция , Турция , Хърватия! Защо трябва да си ПРИЧИНЯВАТЕ тарикатлъка на Бай *** , който все иска да мине "по тънко" , а да Ви вземе повече?!?! .......
2
0
 
9
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 10 месеца
Смешници-заместо държавата да си върши работа,те със съвети ми излизат!
1
0
 
6
 
! Отговори
частните квартири преди 10 месеца
Не те пропускат докато не платиш на ръка-кеш за допълнителни услуги и за деца.Квартирното бюро отказват да го коментират и полицията също! Всички са заедно.Появяват се хазаи които принуждават наемателите с много пари да играят на покер...Появила се е нова класа от наемодатели!!!