Служители на НСО поддържат ретро коли с лични средства

В колекцията има и едно конфискувано Ферари
25 юни 2023 14:31, Нели Христова
31
Служители на НСО поддържат ретро коли с лични средства
Снимка: БГНЕС

Три специализирани държавни автомобила, предоставени от НСО, участват в изложението в Sofia Airport Park, предаде репортер на БГНЕС.

"Тези автомобили са собственост на Национална служба "Охрана", те са партньори и членове на нашия клуб. Моделът на този "Зил" е поръчкова изработка за тогавашния апарат на Политбюро. Това е автомобил, в който са се возили т.нар. големци тогава", разказа пред БГНЕС Владимир Димитров, председател на Български автомобилен клуб "Ретро". Той подчерта, че целият салон е с истинска меча кожа и е доста комфортен, но това не е бронираната версия на автомобила.

"Бронираната версия тежи приблизително 6 тона, тази е 3,5 – 4 тона може би. Моделът е от 1993 г., с тристепенна скоростна кутия", отбеляза Димитров и посочи, че за времето си автомобилът е доста мощен. Интересен факт е, че когато колата се е използвала от даден човек, след това не е можел друг да се качва на нея.

Следващата кола е ГАЗ-14 "Чайка". "Тя е 5.5 мотор, с два карбуратора. За онова време е 220 конски сили. 175 км може да вдигне тази кола", обясни председателят на Български автомобилен клуб "Ретро".

Третият автомобил, собственост на НСО, който ще предизвика интерес у любителите на автомобили, е модел на "Ферари". За него се чака бензинова помпа. "Никой не го е карал, то е конфискувано и си стои в НСО. Сега се възстановява, прави се, да може да се показва на хората", допълни Димитров.

Според него най-важното нещо е, че това са автомобили, които се поддържат изцяло с лични средства на служителите на НСО. "Те не получават пари от държавата, въпреки че би трябвало – това е национално съкровище. Ако знаете какво има в техния гараж, просто там може да се направи един музей. Но държа да подчертая, че това са техни лични разходи", каза Димитров и уточни, че служителите на НСО отделят средства от своето възнаграждение, за да могат да ги възстановят и поддържат в безупречно състояние.

Всеки един автомобил изисква определени средства за поддръжка, отделно всеки месец колите трябва да се припалват и държат в кондиция, обясни още председателят на Български автомобилен клуб "Ретро", и добави, че служителите на НСО са възприели това като кауза.

"Когато стана 10 ноември, тези автомобили просто са останали в НСО. Спомням си, че имаше търгове, защото имаше много "Чайки", част от автомобилите се разпродадоха на търгове, защото все пак тази организация трябва да се издържа по някакъв начин", каза Димитров.

Той отбеляза, че това са автомобили, които са музейни експонати, автомобили, които трябва да се поддържат, за да се види как навремето са използвали меча кожа за удобство, минибар и пр. "Имайте предвид, че този автомобил е имал система за преработка на въздуха, не климатик. Този модел е имал такава система и когато има биологично нападение, химическо обгазяване, примерно сега както е войната в Украйна, той си има собствена пречиствателна станция, за са може величието, което е вътре, да диша спокойно", обясни още Димитров.

На изложението могат са бъдат видени суперавтомобили, специално селектирани ретро автомобили предоставени от клуб "AvagarD Classic", като са организирани и много активности за малки и големи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още по темата: НСОретро автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
3
 
! Отговори
Жените беха общи преди 10 месеца
Колко ли гимнастички са се търкали на тая меча кожа.Секретарки ,ПР ки,съпруги на подчинени всичко през задната седалка е минавало.
18
0
 
3
 
! Отговори
Новозеландец преди 10 месеца
Дебели кюфтета махнах се от България защото мафията изяде всичко,вие пазите мутри - проклети да сте!!!!
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
И как така модел от 1993 година просто е останал в нсо, след промените от 10 ноември 1989 година? Преди 10 ноември къде е бил? Тези май толкова са поумнели, та чак пътуват във времето.
16
2
 
2
 
! Отговори
Пепи преди 10 месеца
Да бе и аз трябва да си поддържам сам лаптопа от фирмата. Егаси. Ама шефа каза, който не е доволен пазара на труда е отворен за всички.
15
3
 
7
 
! Отговори
Да допълня... преди 10 месеца
И колите им като Русия.Лъснати , а вътре не струват.
14
2
 
7
 
! Отговори
Данъкоплатецът преди 10 месеца
Дотира БДЖ БДЖ дарява пари за турския пилон е това ако не е някаква яка схема за пране на пари незнам какво е.
13
1
 
11
 
! Отговори
Дебелаци преди 10 месеца
Пазещи мутри
12
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
таа бандитска служба още ли я има?
11
5
 
5
 
! Отговори
Хм преди 10 месеца
Голям праз... Предпочитам да си карам микробуса и когато се налага да спя в него. Достатъчно комфортен е за мен.
10
0
 
17
 
! Отговори
Йорго преди 10 месеца
Добрите Чичко милиционери!Прочетете таз приказка на децата в детската градина!Ние не се вържем!
9
1
 
16
 
! Отговори
Кон с татация преди 10 месеца
Те вземат по 10 бона заплати,отделно хонорарите от бандистките изпълнения!Имат пари!Аз ли с 500 евро заплата да ги поддържам тез коли!
8
0
 
16
 
! Отговори
Фат машка мафия преди 10 месеца
Соло много български граждани пострадаха от тях по пътищата
7
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Москвич или Запорожец има ли?
6
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Бе то и пилона на Рожен уж частен проект, накрая се оказа, че радев принуждавал държавни фирми да "даряват" пари. А тия от НСО са най-долната шайка! По-ниско са и от таксиджиите!
5
0
 
15
 
! Отговори
ПОСОЛСТВОТО МЕ ТРИЕ преди 10 месеца
заплатите им отде идват
4
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Лични , лични - колко да са лични!?
3
2
 
16
 
! Отговори
Шефрет преди 10 месеца
Лични средства те нямат. Има там - от държавни средства
2
3
 
16
 
! Отговори
Ханко Брат преди 10 месеца
Хубаво е че някой си има частна колекция пратена от нашите данъци ако иска може да му купихм още?!
1
1
 
15
 
! Отговори
Купени с преди 10 месеца
Държавни средства