Държавна фирма вече е с лиценз за оператор на пристанище "Росенец"

Промяната няма да се отрази на цените на горивата
14
Държавна фирма вече е с лиценз за оператор на пристанище "Росенец"
Снимка: БГНЕС

Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) вече е с вписан лиценз като пристанищен оператор, с което държавата ще може да управлява нефтеното пристанище "Росенец". До дни трябва да се постигне и споразумение за използването на данъчния склад на територията на терминала, което е изискване за получаване на експлоатационна годност на самия пристанищен оператор в лицето на ДППИ. Това обяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който пристигна в пристанище "Росенец", за да се включи в разговорите на назначената от него комисия по приемането на обекта след прекратяването на концесионния договор с "Лукойл".

"Процесът по поемане на управлението на терминала от държавата, върви гладко в добър диалог. Всички знаем, че решението е това и то не може да се промени. В следващите 3 месеца предстои да бъде изготвен анализ, съвместно със службите за сигурност, с Агенция "Митници", Гранична полиция за това как точно да бъде организирана работата в обекта", каза министърът. Той отново посочи, че държавата не дължи обезщетение на "Лукойл" заради прекратяването на концесионния договор.

"При така стеклите се обстоятелства държавата не дължи обезщетение, така че ние не можем да нарушаваме европейския регламент и приетия закон от Народното събрание. Право на компанията е да търси правата си по установения ред", каза Георги Гвоздейков.

Той допълни, че процедурата по прехвърлянето на управлението на нефтения терминал "Росенец" няма да се отрази по никакъв начин на цените на горивата у нас. "Цената на горивата се определя от борсовите цени на продуктите. Петролният пазар е отворен, така че цените на горивата не се влияят от това, което се случва на "Росенец" в момента", каза още транспортният министър.

Гвоздейков допълни, че се работи усилено за приключването на процедурата по прехвърляне на управлението на терминала край Бургас за по-малко от 30 дни, какъвто е срокът за финализиране ѝ. Към днешна дата пристанищният терминал работи нормално, видя репортер на БТА. Терминалът все още се управлява от "Лукойл". До няколко дни ДППИ трябва да получи документите си за експлоатационна годност. Самата складовата база не е предмет на концесията и не е включена в концесионния договор. Тя е собственост на "Лукойл". Днес Георги Гвоздейков обяви, че предстоят разговори и процедури между компанията и Агенция "Митници", за да бъде уточнено как ще се осъществява контрола. /БТА, Станимир Димитров/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още по темата: РосенецГвоздейков
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
2
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 8 месеца
И на 9 септември 1944г. така започна национализацията на всички частни фабрики. Само че тогава народа стана собственик ,а сега Боко и Киро вероятно ще лапат пачките,като представители на държавата.
7
0
 
10
 
! Отговори
българина преди 8 месеца
кой за каквото е гласувал това ще получи......
6
0
 
5
 
! Отговори
Shisan bey преди 8 месеца
Един мой познат. Няма страшно.
5
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен 11 преди 8 месеца
Ние потребителите на гориво,още преди две седмици,разбрахме за лиценза,по бензиноколонките,на бензиностанциите,а старшият десантчик,ни уверяваше,че промяна на цените,няма да има,и от няколко дена се покри,в дън земя.
4
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Ключовите структури в една държава трябва да са държавни БДЖ Пощи трябва да са държавни иначе анархия и бездържавност Между другото много отдавна оня Ран беше казал да не си бутаме здравеопазването е реформирахо го Доволни ли сте
3
1
 
5
 
! Отговори
Еrror 404 404 404 40 преди 8 месеца
Ще има да чака танкери с нефт нейде по хоризонта както каменните истукани на самотния Великденски остров стоят забити с векове и с взор в морето чакат белким се появи някой!
2
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Е...само малко...и ся къф нефт ще пристига в "Росенец" ? Никакъв нали ? Ей я търбътъ и терминаля в Туркия вместо в България за кво да се шляпат ненужни танкери из морето ?
1
1
 
15
 
! Отговори
Турист: преди 8 месеца
Вече отдавна се отразява, гнусни корумпирани продажници!