Синята зона - отново главна тема на столичните общинари

По този повод пред сградата на Общината ще има протест
Обновена: 13 сеп 2012 09:15 | 13 сеп 2012 08:16, Петя Славова
177
Синята зона - отново главна тема на столичните общинари
Снимка: Булфото

В първото си заседание след лятната ваканция Столичният общински съвет ще обсъди пак нововъведенията за платено паркиране в София, съобщи БНТ.

Оспорваната наредба предизвика масови протести и блокади. Въпреки това съветниците са въвели в дневния си ред да коментират единствено промените по облекчаване на процедурата за издаване на стикери на живеещите в центъра на града. Също така ще бъде обсъждана и отмяна на привилегията за общинските съветници да паркират безплатно навсякъде.

Новите мерки за паркиране в столицата влязоха в сила от 1 септември. Тогава цените се увеличиха значително. Вече за синя зона се плаща по 2 лв. за час престой, а за зелена – 1 лв.

Идеята на общината е не да събере повече финансови средства, а да направи центъра на София по-чист и с по-малко автомобили.

Именно по повод това заседание пред сградата на Общината се организира протест от 9.00 часа. Според недоволните и организаторите от ВМРО новите условия за паркиране в столицата са ненавременни, немотивирани и дискриминационни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
153
0
 
0
 
! Отговори
Иво преди 11 години
Съжалявам за хората на които това решение причинява неудобство (аз самият живея на натоварено кръстовище в зелената зона), но въздухът в центъра е отвратителен и трафика е твърде много. Парите от синята зона и в момента доколкото ми е известно отиват за покриване на загубите от градския транспорт. А до оплакващите се от цената на билетчето за метрото - не говорете глупости, 1лв е символична цена.
152
0
 
0
 
! Отговори
Фандък, тошев и сие преди 11 години
ЗАКОН за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност Чл. 2. (1) ( Държавните органи и органите на местното самоуправление осъществяват административно регулиране и административен контрол върху стопанската дейност с цел защита на: 1 2. личните и имуществените права на гражданите и юридическите лица; Тези нещастници не знаят ,че има такъв закон, Към него има Инструкция как се изчислява стойност на УСЛУГИТЕ!!!
151
0
 
0
 
! Отговори
уса преди 11 години
Никъде ,няма такова беззаконие като тука.Преди няколко години от общината,заградиха паркоместата пред кооперацията с колчета ,за да не могат живеещите в блока да си ползват местата,а след това направиха синя зона-ул.Даме Груев.В тази държава, всичко е на принципа-разделяй и владей.Какво са ми осигурили с тази синя зона-нищо,само прибират парите,които отиват в черните каси.Колко пъти измиха улиците в центъра тази година-1 път,а колко печалба реализират мошениците долни.
150
0
 
1
 
! Отговори
visa преди 11 години
Протести до отстояване на гражданските ни права, сезиране на прокуратурата за нерегламентираната печалба на Паяци и скоби и главата на Радо Тошев и Петър Диков! Никакво отказване, тези *** трябва да си ходят, ГЕРБ правят голяма грешка!
149
0
 
2
 
! Отговори
Анти ДДС преди 11 години
До азСамо така хората ще са склонни да изменят навиците си към по-добро, ще се намали употребата на автомобили, ще наламее трафика и ще може да се изградят повече вело-алеи, дори за сметка на намаляване на автомобилни ленти, ако е нужно!
148
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Зонирането си е много добре , през деня се пракира почти без проблем , вечер става лошо .Значи все още е евтино ...... да се вдигне цената и да се удължи времето до 20.30 ч. Сериозен съм 1 час - 3 лева !!! На живеещите в платените зони - 1 кола без пари , 2 -ра 2000 лева на година , 3-та 10 000 лева на година ! Това да важи и за фирмите в центъра и да могат да вземат най-много до 3 служебни абонамента , служебен абонамент - 10 000 лв на година за място !
147
0
 
1
 
! Отговори
Анти ДДС преди 11 години
До азАлтернативата - в пъти по-евтино метро! Масова популяризация за ВСИЧКИ. Метрото е изплатено отдавна през последните 30 години и от сега е само на печалба. Така, че щом общината иска да иска, първо трябва да ДАДЕ !
146
0
 
1
 
! Отговори
visa преди 11 години
Протести до отстояване на гражданските ни права, сезиране на прокуратурата за нерегламентираната печалба на Паяци и скоби и главата на Радо Тошев и Петър Диков! Никакво отказване, тези *** трябва да си ходят, ГЕРБ правят голяма грешка!
145
1
 
2
 
! Отговори
аз преди 11 години
Добре, да ви попитам протестиращите..Тази година Софийска община трябваше да бъде глобена от ЕС за това че качеството на въдуха в София е над нормата за ЕС. Отложиха глобата с една година (2013), с условие че не надвишават нормите с 50%.Общината няма избор освен да накара хората да слезат от автомобилите си и да ползват градски (екологично чист) транспорт. Може би предпочитате данъците ви да отиват за глоби към ЕС?Като сте толкова против, дайте алтернативно решение на проблема!
144
0
 
1
 
! Отговори
Фандък, тошев и сие преди 11 години
Нов протест срещу паркирането в столицата тръгва ДНЕС в 18.30 часа от пл. Славейков, след като тази сутрин недоволни от увеличението на цената и новия обхват на Синята зона в София се събраха пред сградата на Общината по време на редовното заседание на СОС и затвориха ул. Московска.
143
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Готово!Дай документите за терените и ще ти кажа цената си.
142
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
строил си, като си бил малък с кубчетатахайде, строителю, докато строиш, ми обясни - как се изгражда обект на разлини парцели със различен собственик и статут?ако извадиш някакво реално обяснение, може и да ти платя за акъла.а дотогава, злобей кой какво плаща на ден/час/тек и ли каквото там те боли, дано ти мине.
141
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да, строил съм и много, много по-големи неща от подземен гараж вътре в двора.Като не могат да се организират да си платят на някого да ги организира.Ако и за това нямат акъл, нека да си плащат за улицата ама не по лев на ден, а по десет лева на ден докато узреят как да си построят
140
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
дават се тука някакви идеи, как хората сами трябвало да се организират, да си обединяват дворовете и да строят 3-4 етажа подземни гаражи под кооперациите си.който го предлага, явно никога не е строил, даже сигурно не е узаконявал дори един единствен гараж в собствения си двор, камо ли да строи нещо, разполагащо се върху различни парцели.не е зле да слезете на земята
139
0
 
1
 
! Отговори
до 156 преди 11 години
Точно за това говоря, за старите сгради.Общината "организира" чрез данъци и такси. Тя не може да заповяда на някой да си строи гараж. Общината вдига данъците, глобите, таксите за паркиране и хората се организират да си строят.В Истамбул например под сто годишни сгради са издълбани по три-четири етажа паркинги заради тежките такси и глоби за паркиране в центъра
138
0
 
0
 
! Отговори
AZ преди 11 години
Защо общинарите непрекъснато обясняват как било паркирането в Европа и защо нищо не казват как стои въпроса там с хибридните автомобили? То е ясно - защото не им изнася. Навсякъде тези автомобили се ползват с някакви привилегии, защото замърсяват по-малко. Щом са се загрижили за мръсният въздух, да стимулират хората да си купуват такива автомобили, за сметка на по-малко приходи в общината.
137
0
 
2
 
! Отговори
Това е дискриминация преди 11 години
Дискриминация е за едно и също нещо - паркиране в близост до жилището, едни хора да плащат, а други да не плащат. Ако ще се плаща да плащат всички и по равно - паркираш някъде в София и плащаш по един лев на час.
136
1
 
1
 
! Отговори
До 153 преди 11 години
Нещо не разбираш. Не става въпрос за новите сгради, които тепърва ще се построят, а за старите сгради, които нямат паркинги. Като изключим комплексите, там където има многоетажно строителство в София, сградите са построени плътно до улицата и имат някакъв вътрешен двор. Ако тези дворове се обединят за направата на подземен паркинг, местата за паркиране ще са няколко пъти повече от нужните за хората живеещи там. Само че тези хора трябва някой да ги организира и това трябва да е общината.
135
0
 
2
 
! Отговори
Извън закона преди 11 години
Или всички ще плащат или никой няма да плаща.Нямаш право да протестираш за собствена облага когато става въпрос за обществено място.
134
2
 
1
 
! Отговори
Факт преди 11 години
Защо общината не организира хората живеещи примерно в карето Патриарх Евтимий-Витоша-Хан Аспарух-Христо Белчев, да си направят подземен паркинг за няколкостотин коли, както и под всички останали подобни райони в София? Тези хора няма начин сами да се организират, а и няма да повярват и то с право, когато някой дебеловрат предприемач им предложи подобно нещо. Остава общината да се постави в услуга на гражданите и да ги организира. само така улиците на София ще се освободят от паркиранети коли ...