Над 1 млн. коли задръстват София всеки ден, на 61-о място е по време за придвижване

На дневна база влизат около 100 000 коли
Обновена: 23 ное 2023 16:13 | 23 ное 2023 16:12, Нели Христова
105
Над 1 млн. коли задръстват София всеки ден, на 61-о място е по време за придвижване
Снимка: БГНЕС

Забавеният трафик в столицата чрез различните съоръжения по кръстовища, пешеходни пътеки и пр. е намалил пътните произшествия и жертвите. Най-голямо значение за безопасността има стесняването на пътните ленти в ключови кръстовищата, което сваля скоростта там. Този анализ представи Виктор Колев от TrafficX - компанията, която прави умна организация на трафика.

София е на 61-о място по време за придвижване

Когато говорим за управление на трафика, има 2 понятия - време за пътуване и безопасност. В София сме на 61-о място с 20 минути време за преминаване на 10 км. Не се казва, че това е перфектният резултат. Това е 30 км/ч, обясни експертът на форума  на "24 часа", който за пръв път среща новата местна власт и правителство. Виктор Колев се занимава от години с инсталации и поддръжка на системи за трафика.

Изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки, легнали полицаи - има различни методи за успокояване на трафика, изреди Колев. Добави, че камерите на КАТ са много малко.

Над 1,2 млн. жители в София и 600 000 коли, а още 50 000 влизат в София през 2016 г. Тогава е имало 416 светофари и две правителствени трасета.

Над 1,5 млн. жители по постоянен адрес в София с около 1 млн. регистрирани автомобили. Колко се движат вътре. На дневна база влизат около 100 000 коли, които са с регистрация не от София. Само за пример - в колона това биха били коли от София до Бургас. Той обясни, че жителите на Амстердам трябва да искаш разрешение за паркиране, преди да си купят кола.

290 камери наблюдават в момента трафика в столицата трафика, 490 камери записват регистрациите.

Виктор Колев прикова вниманието на кметовете, защото ги убеди, че знае как трафикът да стане по-смарт и безопасен. Задължително е поне в София в следващите години кръстовищата да се модернизират, а не да работят на локално ниво, поясни той важността всичко да е свързано.

В момента има линии на градския транспорт, с които се стига по-бързо, отколкото с кола. "Това трябва да стане навсякъде", каза Колев. Като част от общата картина обаче е и въпросът за неизбежността на наказанието на недисциплинираните шофьори. И поиска фишовете да се издават автоматично.

Въпросът за пловдивската индустриална зона - замислете се за факта, че тя е най-успешната и не е в Пловдив, там е може би нейният успех. Аз пожелавам много успехи на Пловдив, но идеята за тази зона за въглеродна неутралност е известна в цяла Европа, но не и в България. А тя привлича изключителен инвестиционен интерес, отбеляза министърът на околната среда и водите Юлиян Попов. Той призова кметовете да мислят и за програми за енергийна ефективност като обеща помощ с концепциите.

Зачитайте природните активи. Дюните са невероятно ценен икономически актив. Черноморски кметове, моля ви се пазете ги. Няма да направим компромис с тях, не слагайте хотели там. Не ме хващайте за траленето и унищожението на подводното богатство. Това е дълга тема. Природният актив е невероятен икономически актив, а ние го рушим, каза още министърът.

Българската агенция по експортно застраховане е изцяло собственост на държавата, капиталът ни е 27 млн. с него гарантираме плащания за 5 млрд. лв. Ние имаме финансово решение, което заменя банковите гаранции. Предлагаме застраховки тип гаранция и три вида застраховка на авансово плащане. Средствата не могат да отидат в друго направление и вие сте спокойни, че парите ви няма да отидат за друг проект или за завършване на други цели. Това мисля, че е достатъчно добър инструмент, за да може да работите с тези европейски пари, разказа председателят на Българската агенция по експортно застраховане Гълъбин Гълъбов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Пловдив отдавна бие София по инфраструктура а скоро и по заплати че и по население
65
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Теодоро 100 % са от провинцията.
64
5
 
15
 
! Отговори
Теодоро преди 6 месеца
Откакто дойдоха ***,стана така! Нека се върне гражданството и всичко ще е наред!! Марш веднага всички *** по родните им места...
63
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
до 61 Еми София не е това. Бил съм в Атина, Неапол и др градове от Западна Европа и Атина примерно е бетонна джунгла без зеленина, Непол е опасен град с проблеми с чистотата, тези градове с нищо не са повече от София. А Пантев е добър историк от видинския край, рода му е точно от град Кула. Като ми говорят разни за Запад да ми говорят за Монако, а не да обобщават, защото има села в Сицилия никога не са имали ток и си светят със свещи и доят козите на ръка.
62
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Да Сичко е циментирано и приватизирано и няма къде
61
1
 
12
 
! Отговори
Да преди 6 месеца
Направете по-широки и оптимизирани пътища бе, ***!И забранете строителството на жилищни сгради в софия-зона, вътрешна за околовръстното. Къде са новите квартали отвъд? никъде. Ще наместим още едно блокче между старите панелки.
60
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Анонимен 59 София е к енеф. Сички от провинцията се стичат в София и там няма достатъчно тоалетни и канализация.
59
12
 
8
 
! Отговори
Алекс преди 6 месеца
До Анонимен36 Някакъв измислен софеанец предлага да се въведе жителство.Аз мога да живея,в която си пожелая европейска столица без ограничения,обаче за "специалната" София въпросният "умник" ще въвежда жителство.КУ-КУ.
58
2
 
19
 
! Отговори
Охотник преди 6 месеца
Спрете с глупостите. Инфраструктурата на София, не може да поеме 1 милионен трафик. Проблемите всички ги знаем. Крадене, крадене,крадене. Народа търпи и само реве. Или си връщаме държавата, или изчезваме.
57
6
 
23
 
! Отговори
Алекс преди 6 месеца
Твърдението,че в София има прекалено много автомобили не отговаря на истината.Ако се направи сравнение с други европейски столици на броя на автомобилите спрямо населението, ще се види,че София е на задните места.Липсва инфраструктура и организация и това води до задръствания.Дори Околовръстното не е изцяло изградено.
56
10
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Предлагам всички, които наричат София к енеф да пишат родното си място. Да си от Кула, Видинско и да наричаш София по тоя начин е просто абсурдно. Нищо против град Кула, разбира се. :)
55
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
...правителствени трасета. Какви са тия трасета може ли някой да поясни?
54
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Анонимен 48 Преди Великден идват Коледа и нова година. Тогава също е кеф в София.
53
1
 
3
 
! Отговори
Бг преди 6 месеца
До Анонимен Я кажи от кое село ти е родата!Ти явно си роден в София,ама твоите родители!!Чист *** си!
52
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Абсолютна лъжа, ако един милион автомобила се наредят по улиците на той ке не ф наречен София нищо няма да може да се движи.
51
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
до 49 Не всички коли над 10 г са евтини трошки. Има коли държат цена, защото са премиум клас. Наскоро гледах точно такива коли и имаше даже и по на 20 г разни Лексуси, Мерцедеси и др, които струват все още по 20-50 хиляди евро и нагоре. В много добро състояние автомобили и като поддръжка и като външен вид. Иначе е ясно за кои коли говориш, за евтини трошки на по 15 г.
50
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Моят автомобил е над 50 години и е Москвич онаследен от моя татко. С него карам по улиците на София само когато ходя да гласувам .... а иначе на работа до Народното Събрание отивам винаги с Порше!
49
0
 
9
 
! Отговори
azz преди 6 месеца
Тоя спЕсиалист не знам в коя София си мисли,че прави нещо....Един с един светофар няма синхронизиран,тези измислици за забавяне не правят нищо друго освен да тровят въздуха.Организацията на движението трябва да позволява бавно,но постоянно движение на автомобилния поток т.е. кръстовища на две и три нива.Колите и пешеходците трябва да имат възможно най-малко допирни точки т.е. подлези,надлези,пасарелки...Иначе всички тия прадни приказки са за едно усвояване на пари от "нашите" фирми....
48
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
За колите с не софийска регистрация да се въведе винетка, която да им позволява да се движат и паркират в града.
47
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
При Бай Тошо имаше всяка петилетка план, колко Москвича могат да имат Народните представители като идват на работа и оттогава ги обучиха всичките им роднини..... като тръгне парламентажист за Народното Събрание след него да има роднинска върволица от коли и като изчакат резултата от гласуването обратно да се връщат по апартаментите си... но и затова има в София трафик.