Потвърдено: Най-големият самолет в света ще бъде възстановен

Русия унищожи украинската "Мрия" в началото на инвазията
16 ное 2022 20:02, Нели Христова
87
Потвърдено: Най-големият самолет в света ще бъде възстановен
Снимка: БГНЕС

За феновете на авиацията унищожаването на най-големия търговски самолет в света беше едно от ключовите изображения в началото на руската инвазия в Украйна. През февруари Антонов АН-225 беше нападнат в базата си в Хостомел, близо до Киев.

"Мечтата никога няма да умре", написаха в Twitter производителите, когато самолетът беше унищожен. И изглежда, че те са останали верни на думата си - компанията обяви, че плановете за възстановяването му вече са в ход.

Още по темата

С прякор "Мрия" ("мечта") - масивният самолет е построен през 80-те години на миналия век, за да носи съветската космическа совалка.

Неговият по-късен живот, макар и по-малко бляскав, беше също толкова емблематичен - той беше най-големият товарен превозвач в света, с около два пъти по-голям капацитет от Boeing 747, спечелвайки култов статус сред самозваните авангарди. Той се простираше на 84 метра, с най-дългия размах на крилата от всеки напълно работещ самолет. Към днешна дата това е най-тежкият самолет, създаван някога.

Унищожаването му беше обявено на 27 февруари 2022 г., като украинският външен министър Дмитро Кулеба написа в Twitter, че "Русия може да е унищожила нашата "Мрия", но тя никога няма да може да унищожи нашата мечта за силна, свободна и демократична европейска държава".

Компанията "Антонов" заяви тогава, че не е в състояние да провери състоянието на самолета, докато журналистът от CNN Васко Котовио отбеляза, че носът очевидно е получил "директно артилерийско попадение" и е бил "напълно унищожен", когато го е видял по време на посещение през април.

"Имаше големи щети по крилата и някои от двигателите. Задната част беше пощадена от всякакви големи удари и има няколко дупки, причинени или от шрапнели, или от куршуми", каза той по това време, прогнозирайки, че ремонтът ще бъде малко вероятен .

В понеделник обаче компанията Антонов обяви в Twitter, че проектът за реконструкция вече е започнал, като "дизайнерската работа" вече е в ход. Въпреки че имаше прогнозни разходи за ремонт, компанията прогнозира сметка от над 500 милиона евро, за да го върне във въздуха, обещавайки повече информация "след победата".

Компанията вече разполага с около 30% от компонентите.

Първоначално украинската държавна отбранителна компания "Укроборонпром", която управлява "Антонов", беше издала изявление, оценяващо възстановяването на над 3 милиарда долара и обеща да накара Русия да плати. Възстановяването ще отнеме най-малко пет години, казаха от компанията тогава тогава.

Впоследствие Антонов потвърди пред CNN, че работи по проекта.

"Процесът на възстановяване на "Мрия" се разглежда като международен проект с участието на авиационни предприятия от различни страни по света", се казва в имейла. "Разглежда се възможността за привличане на финансиране от различни източници и се разглеждат предложения от много организации, които са готови да се включат в проекта."

Компанията казва, че ще координира проучването, проектирането и сглобяването и потвърди, че все още има основни модули на корпуса на нов самолет, които не са унищожени.

"Програмата се развива в посока на извършване на експертна оценка на тези агрегати за последващи изчисления и проектни работи", пише в изявлението им до CNN. "Изграждането ще се проведе „веднага след победата на Украйна".

Съобщението съвпада с откриването на изложба, посветена на самолета на летище Лайпциг/Хале в Германия, което е дом на пет други самолета Антонов. "Светлина и сянка: Историята на Антонов" показва снимки на самолета преди и след унищожаването му, като се фокусира върху инженерната мощ, която е загубена, когато е бил атакуван. Тя ще бъде там до края на декември.

При откриването Олексий Макеев, посланикът на Украйна в Германия, обяви, че въпреки че е летял на "почти всички самолети "Антонов" "Мрия" си остава мечта за мен".

"Надяваме се да бъде възстановен и отново да видим тази могъща птица в небето", добави той.

Междувременно, ако ви липсва "Мрия", можете да изградите свой собствен - или поне свой собствен модел. Украинският стартъп Metal Time продава работещи комплекти за механичен дизайн на AN-225. Всеки струва 99 долара, а печалбите отиват направо при "Антонов" за финансиране на реконструкцията на "Мрия", както и пренастаняването на служители на Антонов, чиито домове са били разрушени от руската инвазия, и обучение за нови украински пилоти и авиационни инженери

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
12
 
! Отговори
джо преди 1 година
Не мога да си обясня защо е цензурирана думата к а л ъ ф. Това е типично тъпо решение също като субекта на когото се опитвам да обясня защо технологията е уникална.
44
12
 
28
 
! Отговори
УМЕН преди 1 година
""""Изграждането ще се проведе веднага след победата на Украйна".""" Демек НИКОГА
43
2
 
13
 
! Отговори
джо преди 1 година
До *** 40 аман от *** ***,които се смятат за много знаещи.самолета е уникален,защото е единствен. И е построен в СССР може да не се харесва на някого, но е факт.крилото на самолета е изпълнено по технология изпреварила времето. Тогава все още не са се използвали композити. Едновременно е необходимо да имат голяма площ, но да са свръх леки. Руснаците са построили завод, който е направил,огромен алуминиев ***, в който са поставили крилото избягвайки използването на много митове.
42
12
 
32
 
! Отговори
Ще възстановите преди 1 година
на баба си хурката. Самолет отпреди 40 години, демек от времето на УССР, с "напълно унищожена предна част и тежки поражения по крилата и някои от двигателите"... След като ДИЗАЙНЕРСКАТА РАБОТА вече е в ход, направете едно восъчно копие в реален размер и го поставете в залата "Позорът на Украйна" редом с други паметници - вие си знаете какви. Или залагате на "възможността за привличане на финансиране от различни източници", тоест да ви дадат още 1/2 милион евро за бълнуването на един наркоман?
41
10
 
19
 
! Отговори
Климбо преди 1 година
На бас,че Никога това няма да се случи!Откъде тези глупости???
40
8
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Украинската артилерия го унищожи когато тям бяха руски десантчици . Украинците работеха по втори такъв самолет завършен на към 80 % ама нямаха пари да го завършат . Сега от двата могат да направят един. Най трудно ще намерят колесарите . Те са уникални за този самолет и май се правят само в Русия.
39
6
 
20
 
! Отговори
Кармазъ Сикиш преди 1 година
Комисийки, проекти, не са вчерашни фашагите. Ще издоят ейропейците до кръв. Пък мряната кучета я яли.
38
9
 
24
 
! Отговори
ПорЦелан преди 1 година
"Компанията вече разполага с около 30% от компонентите." - Това включва няколко тона жълта и синя боя, плат за седалките на екипажа и два пълни комплекта гуми произведени в Русия около 2000-та година.
37
25
 
13
 
! Отговори
Ван Ванич преди 1 година
Украйна има много проблеми, сигурно и корупция и каквото се сетите, но има сърце има и народ - обединен и силен да покаже че е равен с другите европейски народи и няма сила която да сложи на колене!
36
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ску-Мрия! :D
35
6
 
25
 
! Отговори
ПорЦелан преди 1 година
В Украйна не можаха да направят нова версия на етажерката АН-2, пък какво остава АН-225? Както гласи народната поговорка "Сговорна дружина - слепи ги ражда"!
34
30
 
6
 
! Отговори
Ван Ванич преди 1 година
Украйна - една истинска държава, един истински Президент. Слава Украина. България е с Вас!
33
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Добре че СССР им го построи..
32
4
 
5
 
! Отговори
да питам преди 1 година
Мрия от какъв език се превежда като МЕЧТА.............. и има ли кой да го възстанови
31
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Веднага едни 3 млрд за Украйна, же суй зеленски
30
19
 
5
 
! Отговори
Муахаха преди 1 година
ТДО 38 - ти прочете ли какво написа бре - уникална технология от съветско време?!? Можеш да сложиш СССР и уникално в едно изречение само за простотията им!! Как бе шмръдел, Украйна го подържаше тоя самолет 40 години без "уникалната" технология на СССР! Знаеш ли за 40 години колко оригинални компонента остават по един самолет?!?!
29
15
 
11
 
! Отговори
До 39 преди 1 година
Я се информирай малко бе русоробче!Как като е толкова непрактичен и не може да излизта от няколко писти в света, че не бил и сертифициран, тоя самолет имаше график запълнен за две години напред и правеше полети от Китай до Щатите, от Австралия до Канада, от Европа до Южна Америка?!?! Я почети малко, погледай малко документални филми! Само с турски сериали съветски филми не става русоробче!!!
28
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоя самолет е супер непрактичен. Може да излита само от няколко писти в света защото му трябва много време да се засили, иначе може да каца навсякъде, дори в разорана нива. И още нещо - не е сертифициран от EASA и FAA което значи че не може да извършва редовни полети над цивилизования свят. Иначе да си го възстановяват укрите и да подсмърчат по изгубеното величие от времената когато бяха част от СССР.
27
9
 
24
 
! Отговори
джо преди 1 година
За съжаление това без Русия не е възможно. Самолета е строен за космическата им програма за пренасяне на совалката Буран и кораба Енергия. Много от компонентите и крилете са произведени по уникални технологии от руски заводи. Много от тях реално не съществуват и за възстановяване са необходими огромни средства. Украинците си го унищожиха сами.
26
0
 
24
 
! Отговори
За сведение на Нели преди 1 година
Ан-225 е ТРАНСПОРТЕН, а не "търговски" самолет. И е най-ТЕЖКОТОВАРНИЯТ, създаван някога - а не "най-тежкият". Кога ще се научиш да използваш точните думи, писачке?