1,2 милиона българи са почивали у нас от септември 2009 до август тази година според последните данни от изследване на международния индекс TGI за вътрешното потребление на туристическите услуги. Това каза зам-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето на комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България.
Проектът е част от инициативата на министерството в подкрепа на националния маркетинг на българския туристически продукт и се финансира по ОП „Регионално развитие". Той е на стойност 5.4 млн. лева.
Целта на кампанията е да стимулира избора на страната като основно място за почивка сред българските граждани от всички социални категории на възраст от 7 до 60 години.
Справката на министерството за изминалия туристически сезон сочи, че 67% от българите са почивали на море, а 16 на сто – на планина, подчерта заместник-министър Маринов.
СПА и уелнес туризъм са практикували 7% от гражданите, културно-познавателен – 4%, а еко и селски туризъм – 3 на сто.
Най-малко потребители регистрира приключенският туризъм – едва 1%, като други видове услуги са ползвали останалите 2 на сто от българските туристи, обясни Маринов. Очакваме след приключване на комуникационната кампания броят на българските туристи да се увеличи с 10%, добави той.
До края на 2011 г. чрез всички инструменти на националния маркетинг и реклама 2 млн. телевизионни зрители, 2 млн. радио слушатели, над 250 хил. читатели на вестници и специализирани издания за туризъм и над 2 млн. потребители в Интернет, трябва да бъдат запознати с възможностите за отдих в България.
Отделно жителите и гостите на 5-те най-големи града в България – София, Пловдив, Русе, Варна и Бургас, ще бъдат провокирани с тематични билбордове да завършат картината и собствената си представа за България като целогодишно място за отдих и почивка.
Кампанията включва и 16 специални събития, както и промоции на зимния и летния сезон под надслов „Преоткрий България".