От днес влиза в сила нов график за движение на влаковете, съобщиха от Българските държавни железници (БДЖ).
В повечето региони на България се запазва досега действащият график за движение, а за подобряване на обслужването са осигурени удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места, информират от държавната железница.
От БДЖ припомнят, че графикът е бил публикуван за обществено обсъждане през октомври, за да могат пътниците да се запознаят с предложения вариант за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с аргументирани предложения към превозвача и съответните областни и общински власти, пише БТА.
Голяма част от направените промени в разписанието на влаковете са съобразени с постъпили предложения. Друга част от промените са свързани с обосновани искания на редовни клиенти, а трети - с повишаване рентабилността на превозите и ефективното използване на наличния подвижен състав, както и с извършваните мащабни ремонтни дейности по железопътната инфраструктура, допълват от БДЖ.
В графика са взети предвид и планираните по-мащабни ремонти по железопътната инфраструктура, модернизацията на коловозното развитие на Централната гара в София и модернизацията на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникация в гара Пловдив, ограничаващи пропускателната способност в определени участъци.
През 2025 година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги, допълват от железницата. Превозът на пътници ще бъде извършван с общо 503 влака, от които: 79 бързи влака (два от тях ще се движат само през летния сезон), 122 пътнически влака и 302 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината.
С новото разписание ще бъде намалено времето за пътуване със сутрешния бърз влак от София за Бургас и със следобедния бърз влак от Бургас за София, които преминават през Подбалканската железопътна линия.
Запазено е обслужването в областите Добрич и Силистра, както и движението на директните влакове Русе - София - Русе и Русе - Пловдив - Русе.
Създадена е нова бърза връзка за пътуване между Русе и Бургас в гара Дъбово. За пътуващите от Стара Загора е създадена нова, по-късна възможност за пътуване към Русе посредством нов регионален влак от Стара Загора до гарата в Тулово, който да осъществява връзка с бързия влак от Пловдив за Русе.
За пътуващите между Южна и Северна България е създадена нова бърза връзка на сутрешния бърз влак от Пловдив за Варна в гара Стара Загора със сутрешния влак от Димитровград за Горна Оряховица, където има връзка за Русе, Плевен, Шумен и др.
Последният влак от Видин за София ще заминава по-рано - в 16:00 ч., и ще пристига в столицата в 21:37 ч. В досегашния му час - 17:30 ч., ще се движи пътнически влак до Мездра.
През следващия летен сезон отново е планирано да се движат нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската линия.
С новия график е предвидено движението и на осем международни бързи влака. Запазено е всекидневното движение на влаковете между България и Турция, директните вагони между Букурещ и Халкали в летния период, както и влаковете между България и Румъния.
Подробна информация за новия График за движение на влаковете клиентите на БДЖ могат да получат от служителите на гишетата „Информация” и билетните каси във всички железопътни бюра и гари в страната, на националния информационен телефон 02/931 11 11 или от електронния пътеводител на официалния уебсайт на дружеството www.bdz.bg.
Предложеният от БДЖ нов график за движение на влаковете предизвика недоволство и протести на различни места в страната. В края на октомври от железницата казаха, че движението на влаковете е обсъдено с областни и общински власти на срещи в Горна Оряховица, Пловдив и София.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.