IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Инж. Братоев: До края на годината в столицата ще има нови три метростанции

Финансирането е ключово за напредъка на строежа на новите линии

Столичният "Метрополитен" отбеляза 27 години от пускането на първия си участък от "Сливница" до "Константин Величков". "За тези 27 години от 6 км метрото в София стана 52 км с 47 метростанции. В момента се строят 10 метростанции и 10 км ново метро", заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

Във връзка с напредъка по строителството, инж. Братоев отбеляза, че един от участъците е вече на 65% завършен, а другият е на около 25%.

"Три метростанции се очакват в края на тази година. Това са метростанция "Стадион Георги Аспарухов", втората се казва "Владимир Вазов" и третата се казва "Хемус", съобщи още инж. Братоев в предаването “България сутрин”.

Изпълнителният директор на “Метрополитен” добави, че има незначителни забавяния, свързани с геоложките условия, които изискват допълнителни мерки.

Финансирането на проектите е ключово за напредъка на строежа на новите линии. Инж. Братоев потвърди, че проектите се финансират с комбинирано използване на аванси, заеми и бюджетни средства, като нямат проблеми с осигуряването на средства за тях.

Пред Bulgaria ON AIR инж. Братоев сподели, че се полагат усилия за обучение на нови машинисти и специалисти, като се използват сътрудничества с Минно-геоложкия университет и Техническия университет в София. Въпреки наличието на интерес за работа в метрото, той подчерта, че подготовката на кадри изисква специализирано обучение, което е задължително за безопасността и ефективността на системата.

Когато става въпрос за иновации, инж. Братоев говори за внедряването на нови технологии, включително възможността за безпилотни мотриси. Третото ниво на автоматизация на линиите позволява влаковете да се движат без машинист, но, по думите му, практиката в други страни показва, че подобна система все още се нуждае от човешка намеса за мониторинг и безопасност.
Въпреки това, той вижда в автоматизацията бъдещето на метрото, но засега предпочита хибридния подход.

Гледайте видео с целия разговор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата