Година и няколко месеца след старта на изграждането на разширението на третия метродиаметър към столичните квартали "Гео Милев" и "Слатина", официално стартира и най-важната и основна работа по трасето – тази на тунелопробивната машина.
"Къртицата" е конструирана специално за условията на проекта от водеща в тази област немска компания. В следващите по-малко от 2 години тя трябва да прокопае 6 км тунел.
Машината тежи 1600 тона, дълга е около 86 метра, а главата ѝ е 9,4 метра в диаметър. С нея се ограничават затрудненията в трафика, тъй като изграждането на тунела става без да се затваря движението в града, освен самите метростанции, докато се строят, посочиха от "Метрополитен".
Разклонението на третия лъч ще бъде с шест станции, които вече се строят, и ще започва от Военната академия през кварталите "Гео Милев" и "Слатина", ще стига до "Арена 8888 София", София Тех парк и бул. "Цариградско шосе".
Строителството на двупътния тунел трябва да приключи пред втората половина на 2026 г. Цялата отсечка ще бъде пусната в експлоатация през 2027 г.
Вижте кадри от пускането на машината в галерията на фотографа Димитър Кьосемарлиев
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.