Бойкот в хранителните магазини заради високите цени на стоките. Призивът да не се пазарува предизвика част от търговците да обявят масови промоции, а партии - да търсят решения на поскъпналите продукти.
Бойкотът раздели потребителите. Едни приветстваха призива и се въздържаха от пазаруване, други направиха бойкот на бойкота и напълниха количките си с това, което им е необходимо.
Малките търговци се надяват все пак бойкотът да сработи.
"В други държави имаше ефект. Надявам се и при нас това да се случи. Определено трябва да има промяна в цените на някои хранителни продукти", коментира управителят на верига магазини Гергана Лукова.
От Сдружението за модерна търговия обявиха, че не се наблюдава отлив от потребители в големите супермаркети и разчетоха въвличане на политически борби в инициативата, която според тях очерня бизнеса.
"Държавата трябва да помисли как да стимулира производството, как да подпомогне пазара на труда, как да създаде по-добри условия за бизнес среда", добави Доника Ризова от Сдружение за модерна търговия.
Идеята за бойкот на българските супермаркети по примера на други балкански страни е на Александър Бубиа, който пазарувайки в Нидерландия, разбира, че цените там са далеч по-ниски от тези в България.
"Кампанията ни е достигнала поне 3 млн. човека в различните профили. Възнамеряваме кампанията да продължи, докато търговските вериги не се осъзнаят, че това да слагаш над 100% надценка е непосилно за клиентите", подчерта създателят на Facebook групата "Бойкот на супермаркетите" Александър Бубиа.
Според икономисти подобни действия имат по-скоро политически, отколкото икономически ефект.
"Въпросът е, че ако наистина има някакъв резултат, дали този резултат няма да бъде компенсиран с покупки предния ден и следващия ден", добави икономистът доц. Юлиан Войнов.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов и телевизия Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.