У нас се забелязва тенденцията да се купуват все по-евтини и промоционални стоки. “Китайските стоки се явяват най-голяма конкуренция на родното производство в стоките за бита и дрехите. Може би съм единственият човек, който все още не си е купувал нищо от китайските стоки”, заяви в ефира на Нова тв Аксиния Баева, зам.-председател на Българската ритейл асоциация.
Тя добавя, че разочарованието на клиентите от евтините китайски стоки става все по-голямо. “Българинът е изхрачил най-много пари именно в такива китайски сайтове. Българинът е шопинг маниак, особено що се отнася до жените у нас”, коментира Баева.
По нейни думи за Св. Валентин човек е отделил средно 100 лева за подарък на любимия. “При парфюми и козметика българинът е похарчил средно 200-250 лева за подарък, а ако е избрал дрехи – около 100 лева”, казва експерта.
Баева обясни, че от Българската ритейл асоциация не са усетили промяна след провеждането на бойкота на хранителни магазини в страната.
„Хората пазаруват все повече онлайн и това ще продължи. Онлайн търговията е “детето-чудо”. Пазарът се преструктурира. Търговците работят в много засилена конкурентна среда и то в онлайн среда”, добави Баева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.