С около 10% се повишават цените на част от куриерските услуги в страната от 1 март.
"След Ковид пазарът се нормализира и куриерите останаха с незаети обеми за доставки на пратки. Свидетели сме на агресивното навлизане на китайските платформи. Голяма част от потребителите в България са зелени консуматори. Обръщат внимание на това колко е ангажиран търговецът, куриерът със замърсяването на околната среда", коментира Жанет Найденова от Българската Е-Комерс Асоциация (БЕА) в предаването "България сутрин".
На въпрос има ли достатъчно автомати, от които можем да вземем пратките си, тя отговори, че в големите градове има хиляди и така се предоставя по-голямо удобство на потребителя на по-ниска цена, с по-малко замърсяване на околната среда.
"Системата позволява проследимост на пратката и може да се види какво се случва по веригата на доставка. Не са толкова много случаите, в които хората връщат стоки, защото свикнаха да проверяват. Ако искаме да упражним правото си на отказ, в 14-дневен срок трябва да поемем разходите, ако търговецът е направил грешка, предявяваме рекламация и разходите са за негова сметка", обясни Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите" пред Bulgaria ON AIR.
Найденова уточни, че всички цени вървят нагоре и е естествено цените за доставки също да се увеличат.
"Автоматите спомагат доставката да дойде много по-бързо", добави тя и подчерта, че ако потребителите не купуват, пазарът няма да расте.
Руменова съветва потребителите да бъдат коректни и да търсят коректност от куриерските служби, да си взимат пратките навреме, а не да ги оставят да престояват дълго в офисите на куриерите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.