Тенденциите за 2024 г. на родния пазар са насочени към завръщането на кратките почивки в градове и изместването на дългите отпуски през есенния сезон. Водещите дестинации все още са по-кратките разстояния из Европа, но на радара на българите се появяват и места като Китай и Тайланд. Това коментира Клаудия Точила, маркетинг ръководител на туристическа агенция, в предаването "В развитие" с водеща Вероника Денизова.
По думите й броят на продадените самолетни билети в тяхна платформа сред българските потребители отчита ръст от 49% за 2024 г. спрямо 2023 г. Достъпните цени на билетите през втората част на 2024 г. са допринесли за увеличение на резервациите, коментира Точила.
Гостът обясни, че билетите са поевтинели с близо 20% през втората половина на 2024 г., повлияни от конкуренцията между различните авиокомпании. Една от водещите тенденции е желанието на потребителите да пътуват през есенния сезон, а не през летния, който е традиционен за почивки. През 2025 г. се очаква стабилизиране на цените, като търсенето ще е по-силно, но ниско тарифните авиокомпании ще отварят нови маршрути.
Маршрутите, които се предлагат на българските клиенти, са сходни с тези на другите страни в региона.
Редица сектори все още се възстановяват от пандемията, като в авиацията все още се наблюдава проблем с наемането на кадри и капацитета на авиокомпаниите. Очаква се през 2025 г. геополитическото напрежение да се отрази на пътуванията в региона на Централна и Източна Европа.
„Авиационният сектор имаше по-ниска стойност на операциите, защото през пандемията оптимизира разходите си, промени част от политиките си и повиши приходите си. Част от поведението на пътуващите може да се е променило и разширяването на нискотарифните компании в региона е очевидно видимо. В някои страни има и държавни стимули.“
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.