Ужасът продължава. Той се преживява от всички, които са на мястото на такива произшествия. Най-важното в момента е да продължи съвместната работа на всички, за да намаляват и даже да няма изобщо загинали по пътищата. Това заяви главен комисар Мария Ботева, зам.-началник на „Пътна полиция”, в ефира на Нова телевизия.
„Продължаваме да не знаем защо и как настъпват произшествия в този участък. Хората са наясно за този участък, но когато завали дъжд, падне слана, колкото и човек да мисли, че може да посрещне опасния участък, не е така. Колегите ни продължават да работят на територията на цялата страна.
Изключително много са сигналите за лоши пътища и за някои пътни настилки. Има два сигнала през последната година за конкретния участък“, сподели тя във връзка с катастрофата, отнела живота на 12-годишната Сияна.
Според нея, ако днес настъпи произшествие, ние като граждани очакваме още същият ден да бъде обезопасено мястото, но това не е толкова лесно. Предстои конкретният участък да се обезопаси.
След смъртта на Сияна: В Плевен стартират подписка с искане за оставки в АПИ
„Предстои експертите да се произнесат, за да се изясни механизмът на настъпване на произшествието. Онова, което винаги говорим обаче, че човек трябва да се съобразява, не е за подценяване и в конкретния случай. Не трябва обаче и да оставаме безразлични, че състоянието на пътната настилка, на кръпките са факт. Отнетият човешки живот не може да бъде върнат“, категорична е гл. ком. Ботева.
„Шофьорът на ТИР-а има доста нарушения зад гърба си, основно за нарушение на скоростните режими и за сигнализация на автомобила. В близко време няма сериозни нарушения. Не е за подценяване историята му. Само през 2011 г. е имал седем нарушения. През 2003 – две, 2007 – две, 2009 – едно, 2010 – четири, 2024 – две“, каза още тя.
От МВР са подали 13 хиляди сигнала за лоши пътища през миналата година, а през януари и февруари 2025 г. те са над 2000.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.