Европейската комисия разглежда промени в регламента за въздушния транспорт, които променят и правата на пътниците в случай на закъснели или отменени полети. Най-съществената промяна е вдигането на прага за обезщетение при закъснение от 3 на 5 часа.
От асоциация "Активни потребители" първи съобщиха за казуса.
"Много потребителски организации в Европа са правили проучвания и се установява, че голяма част от обезщетенията, които се плащат, са именно между този диапазон 3-5 часа. Съвсем случайно искаме да вдигнем сега на 5 часа този праг. Все още се обсъжда. Това не трябва да се позволява, защото правим една крачка назад. Компаниите печелят много. Става въпрос за регламент от 2004 г., който не е бил актуализиран. Трябва да могат да се прилагат по-ефективно разпоредбите, защото някои от превозвачите не ги спазват", коментира адвокат Антоан Атанасов от асоциация "Активни потребители" в предаването "България сутрин".
Според юриста, ако това влезе в сила, потребителите само ще загубят.
"В такива случаи хората понякога биват оставяни на произвола на съдбата и това им струва много. Да купиш билет в последния момент е цифра", каза Атанасов пред Bulgaria ON AIR.
По думите му в практиката авиокомпаниите често отказват да платят обезщетение или не отговарят, затова има и много дела.
"Силно се надяваме да се вземат предвид нашите опасения. Трябва да се обмисли това решение, защото ще бъдат повлияни много хора", предупреди Атанасов.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.