При мен – Министерство на транспорта, няма влияние на Пеевски. По-скоро коалицията работи много добре и с ентусиазъм, независимо кой министър от коя партия е. Имам възможност да сравня и предишното и сега правителството. Сега имаме истинска екипна взаимопомощ. Не само с Иван Иванов, работя добре и с Генов Манол, МОСВ също и с другите колеги, заяви вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов в интервю пред БНР.
"Проблемът с безопасността по пътищата се решава от 11 различни министерства и агенции. Оттам идва и тази трудност, че не се справяме да го преодолеем и сме първенци по жертви. 2023 г. има нарастваме на смъртните случаи на деца. Трагедия, е, че ние българите не се справяме със сериозен проблем, какъвто е животът и здравето на нас самите", каза още вицепремиерът.
Караджов е категоричен, че трябва да се приложат драстични мерки, за да "се получи първият пробив на намаляване на жертвите”. “Не всички мерки трябва да са скъпи и сложни, и да се чакат дълго време. Част от тях са като колчетата в Кресна, не струват скъпо но цялостната организация доведе, че от 2,6 години няма нито една жертва. Това трябва да се направи”.
Министърът посочи, че в плануваните 36 участъка за ремонт ежегодни има по 4 – 5 души загинали при катастрофи. Такъв например е участъкът Русе – Бяла. По думите на Караджов, ако само в тези 36 участъка сведем катастрофите до нула, ще спасим поне 150 човешки живота.
Вицепремиерът припомни, че системата за наказания на нарушителите по пътя в момента има нула ефективност с връчването и влизане в сила на санкциите. И предлага да има един документ, който реферира към ЗДвП с конкретно наказание. "И зад тези неща да стои един министър и да поема ангажимент пред премиера", каза Караджов.
"Освен тези 36 участъка, АПИ поема още 150 участъка, които да се приведат в съответните изисквания за безопасност, такива има включително по "Струма" и "Хемус" – участъци на вълни и с аквапланинг места. Защото магистралата не е асфалт, а цялостна система с мантинели, знаци, маркировка - да я виждате, това е безопасност, другото е хвърлени пари на вятъра. Затова имаме доверие, че министър Иван Иванов ще си свърши работата, не е като предишните", заяви вицепремиерът Караджов.
За магистрала "Тракия", по която той днес пътува към Пловдив също напомни, че има участъци на вълни и с опасни коловози, получени от претоварени камиони. Това е друг проблем, за който правителството също ще приложи мярка.
"Платили сме скъпо толсистема и има вградени кантари в асфалта и 7 министри са се мъчили да започнат електронно да връчват наказания на нарушителите. Започваме с промяна в Закона, промените са влезли за междуведомствено съгласуване и са към МС и НС вече. Това са стъпки, които следя и работя с колегите министри, това е разликата от всички досегашни мерки. Досега няма отговорници и срокове, сега има министър и срокове”, каза Караджов в предаването “Неделя 150”.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.