IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

t'each'one: Когато технологиите срещнат образованието

Иновативно образователно пространство от Telelink Business Services цели да вдъхнови ученици, учители и визионери да преосмислят начина, по който учим

t'each'one: Когато технологиите срещнат образованието

Автор: Десислава Попова

Не е тайна, че образователната система в България – прекалено теоретична и закостеняла, има нужда от промяна, за да отговаря на нуждите на новото поколение. Сред морето от критики се появяват и примери, които не чакат промяната, а сами стават нейна движеща сила. t'each'one е именно такъв пример – иновативно образователно пространство, което цели да свърже новите технологии с начина, по който учим.

Проектът с нетърговска цел е дело на Telelink Business Services и е естествено продължение на вече утвърдения STEM център Dream Space, създаден от компанията в партньорство с Microsoft. В новия епизод на поредицата Investor Meet се срещаме с Иво Русев, търговски директор на Telelink Business Services и един от визионерите зад инициативата.

"Образованието трябва да бъде кауза. Вярваме, че то е обща отговорност за всички ни. По тази причина търсехме начин да надградим и да помогнем на образованието да бъде по-успешно", сподели той.

t'each'one – място за учене без граници

t'each'one е образователно пространство, създадено за ученици, учители, директори и всички, които имат желание да променят и развиват средата. „Искаме да създадем безопасно място за експериментиране – където не се слагат граници на въображението“, поясни Русев.

Проектът предлага възможности за разнообразни работилници и обучения, които целят да насърчат критичното мислене, дигиталната грамотност и умението да се адаптираме в бързо променящия се свят. t'each'one подпомага и директорите в административната им дейност чрез дигитални инструменти, за да им остане повече време за същинската педагогическа работа.

Дигитализацията не е избор, а необходимост

Въпреки че технологиите навлизат все по-дълбоко в ежедневието ни, образователната система у нас все още изостава. По данни, споделени от Русев, България е сред последните в Европейския съюз по степен на дигитализация. Затова е необходимо усилие от всички страни – учители, бизнес, институции – за да се настигне реалността.

"Учителите не трябва да спират да бъдат ученици. Това не ги прави по-малко експерти – напротив, прави ги по-адекватни спрямо днешния ученик“, коментира той. И добави, че . t'each'one ще бъде именно онази подкрепяща среда, в която преподавателите могат да учат, да грешат и да намират най-доброто за себе си и своите ученици.

Критично мислене срещу фалшивите новини

В ерата на изкуствения интелект и фалшивите новини, t'each'one обръща внимание и на дигиталната етика. Учениците трябва да бъдат подготвени не само с технически умения, но и с капацитета да различават истината от манипулацията. „Не можем да позволим на технологиите да формират реалност, без да се научим да я проверяваме“, подчерта Русев.

Малките промени водят до голяма трансформация

t'each'one не претендира, че може да промени системата из основи за ден. Но вярва в силата на натрупването – ако всеки участник в образователния процес промени малко, крайният резултат ще бъде значим. „Искаме да създаваме усмивки и увереност, че промяната е възможна, когато е подкрепена“, заяви Русев.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата