IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Благотворителност, SMS и Биг Брадър

За радост на някои и за съжаление на други, Биг Брадър снощи приключи

Благотворителност, SMS и Биг Брадър

За радост на някои и за съжаление на други, Биг Брадър снощи приключи. Бяхме свидетели на бясно изпращане на SMS-и в подкрепа на единия или другия участник. Да му е честита на Здравко победата, дано да си похарчи парите разумно.

Високата активност на гласуващите снощи породи един логичен въпрос: Защо хората са по-склонни да пращат SMS-и на Големия брат, а когато стане въпрос за благотворителност, да се стискат? Обяснението е съвесем просто.

Биг Брадър е шоу, Биг брадър забавлява и те увлича да използваш правото си на глас, за да почувстваш поне за момент, че нещо все пак зависи от теб.

А какво става по време на благотворителни акции? В най-празничните дни гледаме по няколко пъти на ден сърцераздирателни клипове, които да ни карат да дарим пари чрез телефонно обаждане или съобщение. Какво правят повечето хора в такива моменти? Сменят канала. Не защото не им пука за децата в нужда, а защото са изморени от собствените си грижи и поне за няколко дни искат да се отпуснат и да се забавляват. А и самите рекламни клипове не са добре обмислени. На тази Коледа имаше клип, в който дечица казваха какъв подарък искат - едно искаше камионче като на Петър, друго искаше кукла, а последното детско гласче искаше и догодина да има Коледа... Неговото така простичко желание обаче, правеше желанията на другите деца да звучат като мрънкане на разглезени мамини синчета. А не е така. Желанията на децата са еднакво значими и не трябва да съществува такова противопоставяне. Не бива едно малко същество да се чувства виновно за това, че е щастливо.

За това, струва ми се, трябва радикално да се смени концепцията на благотворителните кампании у нас. Достатъчно с тъжната музика, достатъчно с грозните кадри на опърпани деца. Превърнете благотовителността в шоу. Знам, че съдбата на нуждаещите се не е лека и за тях всеки ден е борба. Но “продуктът”, наречен благотворителност, трябва да е привлекателен за потребителя, да го накара да се включи.

Преди няколко дни в САЩ проведоха огромна кампания за набиране на средства за пострадалите райони от Азия. В нея взеха участие най-известните холивудски звезди. Те лично отговаряха на телефоните, на които звъняха желаещите да направят дарение. Щом Джордж Клуни, Леонардо ДиКаприо и Джони Деп могат да го направят, какво пречи да се организира кампания, в която зрителите да има възможност да поговорят една минута с Део, Каризма или Руши и парите от разговорите да отидат за благотворителност?

От: Велина Каравасилева

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Извън релси
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата