IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Добри, но неразбрани

Само половината от цената на един SMS от 1.20 лв. в шоуто Vip Brother отива за благотворителност

Добри, но неразбрани

Доста духове разбуни предаването Vip Brother, но не толкова със звездните си величия, които се опитват да спечелят колкото се може повече пари за каузите, а с въпроса за прозрачността на разпределяне на приходите за благотворителност.

След като 45 неправителствени организации обвиниха екипа на Vip Brother в липса на прозрачност в комуникацията с дарителите, неправилно насочване на проблемите и неспособност за представяне на ефективни решения, отговорът от шоуто не закъсня.

"Спекулациите около този Vip Brother са твърде много", обясни програмният директор на Нова телевизия Олга Лозанова. – Това не е първият Vip Brother, който прави Нова телевизия, но е първият благотворителен.

Предаването продължава осем седмици и следователно има осем каузи, които са затруднили организаторите в определянето на критерии, по които едни да получат средства от благотворителността, а други не – разказа още Лозанова.

"Все пак не сме си поставяли за задача да решаваме проблемите на цялото общество, а да покажем, че такива популярни предавания могат да допринесат за решаване на тези проблеми" – сподели тя.

"Критерият за избор на каузи е такъв, че всеки зрител да може да ги припознае като важни за обществото.

И доста рискувахме, защото успяхме да съчетаем несъчетаемото – благотворително предаване, с което да гоним рейтинг.

Мога да кажа, че се гордея, защото резултатите показват, че ние и Мюзик Айдъл сме най-гледаните телевизионни шоута. Това е голямо постижение, огромен успех не само за нас, но и за начина, по който се прави телевизия в България.

При пълна прозрачност ще бъдат разпределени средствата между фондациите и организациите за отделните каузи", увери Лозанова.

Главният консултант за България на “Модерн таймс груп” – собственик на “Нова телевизия”, Силва Зурлева обясни и схемата на получаваните средства и отделянето на техническите разходи по тях.

"Нова телевизия" и фирмите, които държат лиценза на предаването, се отказват от техния дял от приходите от SMS-и.

Тя уточни, че от цената на един SMS от 1,20 лева, след като се отделят техническите разходи за мобилните оператори и за ДДС, за благотворителността в предаването остават 0,60 лева.

По същата схема половината от цената на едно телефонно обаждане към БТК отива за благотворителността в шоуто.

Очакванията на организаторите са да съберат 1 000 000 лева, като всички приходи ще бъдат разпределени между осемте благотворителни каузи в него.

До този момент са събрани 570 000, като това са реалните суми, които изключват разходите.

На въпрос дали начинът със SMS-и е най-удачен, от предаването отговориха, че показваните видеоматериали с болни дечица трогват хората и ги карат да реагират емоционално, като гласуват за различните каузи.

Така че въпреки повечето разходи, се вижда, че това е по-удачният вариант за събиране на пари.

Още един въпрос, който подбуди негативни реакции към предаването, бе този за хонорарите на звездите, участващи в него.

Организаторите обясниха, че голяма част от тях са върнали част от сумите си, но само Емил Кошлуков го е направил публично.

"Лично на мен ми е малко обидно за някои от нещата, които достигнаха до нас от вестниците" – сподели Зурлева.

"Когато човек се опитва да прави нещо добро, това добро не се слага на първо място, а се търси винаги отрицателното.

Не случайно в българския език има поговорки, които е трудно да се преведат на чужд език: “Аз не искам да съм добре, а Вуте да е зле”.

Не мога да си обясня този негативизъм. Това, което сме си поставяли за цел, ще го изпълним – зарече се Зурлева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата