Доста духове разбуни предаването Vip Brother, но не толкова със звездните си величия, които се опитват да спечелят колкото се може повече пари за каузите, а с въпроса за прозрачността на разпределяне на приходите за благотворителност.
След като 45 неправителствени организации обвиниха екипа на Vip Brother в липса на прозрачност в комуникацията с дарителите, неправилно насочване на проблемите и неспособност за представяне на ефективни решения, отговорът от шоуто не закъсня.
"Спекулациите около този Vip Brother са твърде много", обясни програмният директор на Нова телевизия Олга Лозанова. – Това не е първият Vip Brother, който прави Нова телевизия, но е първият благотворителен.
Предаването продължава осем седмици и следователно има осем каузи, които са затруднили организаторите в определянето на критерии, по които едни да получат средства от благотворителността, а други не – разказа още Лозанова.
"Все пак не сме си поставяли за задача да решаваме проблемите на цялото общество, а да покажем, че такива популярни предавания могат да допринесат за решаване на тези проблеми" – сподели тя.
"Критерият за избор на каузи е такъв, че всеки зрител да може да ги припознае като важни за обществото.
И доста рискувахме, защото успяхме да съчетаем несъчетаемото – благотворително предаване, с което да гоним рейтинг.
Мога да кажа, че се гордея, защото резултатите показват, че ние и Мюзик Айдъл сме най-гледаните телевизионни шоута. Това е голямо постижение, огромен успех не само за нас, но и за начина, по който се прави телевизия в България.
При пълна прозрачност ще бъдат разпределени средствата между фондациите и организациите за отделните каузи", увери Лозанова.
Главният консултант за България на “Модерн таймс груп” – собственик на “Нова телевизия”, Силва Зурлева обясни и схемата на получаваните средства и отделянето на техническите разходи по тях.
"Нова телевизия" и фирмите, които държат лиценза на предаването, се отказват от техния дял от приходите от SMS-и.
Тя уточни, че от цената на един SMS от 1,20 лева, след като се отделят техническите разходи за мобилните оператори и за ДДС, за благотворителността в предаването остават 0,60 лева.
По същата схема половината от цената на едно телефонно обаждане към БТК отива за благотворителността в шоуто.
Очакванията на организаторите са да съберат 1 000 000 лева, като всички приходи ще бъдат разпределени между осемте благотворителни каузи в него.
До този момент са събрани 570 000, като това са реалните суми, които изключват разходите.
На въпрос дали начинът със SMS-и е най-удачен, от предаването отговориха, че показваните видеоматериали с болни дечица трогват хората и ги карат да реагират емоционално, като гласуват за различните каузи.
Така че въпреки повечето разходи, се вижда, че това е по-удачният вариант за събиране на пари.
Още един въпрос, който подбуди негативни реакции към предаването, бе този за хонорарите на звездите, участващи в него.
Организаторите обясниха, че голяма част от тях са върнали част от сумите си, но само Емил Кошлуков го е направил публично.
"Лично на мен ми е малко обидно за някои от нещата, които достигнаха до нас от вестниците" – сподели Зурлева.
"Когато човек се опитва да прави нещо добро, това добро не се слага на първо място, а се търси винаги отрицателното.
Не случайно в българския език има поговорки, които е трудно да се преведат на чужд език: “Аз не искам да съм добре, а Вуте да е зле”.
Не мога да си обясня този негативизъм. Това, което сме си поставяли за цел, ще го изпълним – зарече се Зурлева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.