Министерството на здравеопазването реши да заложи на оригиналното в националната АНТИСПИН кампания, тъй като приоритет са младите хора на България, но успя да привлече общественото внимание с пошъл рекламен видеоклип, който поражда въпроси, вместо да дава отговори.
В кратко 30-секундно видео анимиран "вирус" обяснява на непросветените, че "влиза през парадния ни вход, през задния ни двор или евентуално през свирката".
Със сигурност след разпространението на клипа на пл. "Св. Неделя" 5 ще трябва да използват задния изход вместо парадния вход.
Видеото провокира гневни реакции у стотици българи, а Dnes.bg опита да потърси отговор на най-важните въпроси:
Кой го е изработил?
Колко струва то?
Кой го е одобрил?
Какво влияние ще има върху децата и младите хора според МЗ?
Какво идва да ни подскаже "парадния вход" и "задния двор"?
Защо е избран точно този подход?
Директорът на пресцентъра към Министерството на здравеопазването – г-н Георги Спасов, отказа да коментира по телефона който и да било от въпросите и поиска време те да бъдат обмислени. Затова редакцията ни ги изпрати в писмена форма до официалния адрес на институцията.
Все пак на въпроса кой е одобрил видеото г-н Спасов отговори, че такова одобрение не е било изисквано, което подсказва, че МЗ е изразходило пари на данъкоплатците, без да изпълни отговорността си и да потърси насрещно качество.
Официалното становище на МЗ е, че клипчето цели да "популяризира безрисковото сексуално поведение, употребата на презервативи, както и толерантното отношение към хората, живеещи с ХИВ/СПИН". Вулгарният език и като цяло неадекватността на "произведението" обаче остават доста далеч от иначе благородната цел.
Dnes.bg очаква отговорите от Институцията МЗ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.