...Навремето със Софийското метро е можело да се стигне само от Сердика до Обеля, но днес съвсем не е така.
Благодарение на задружните усилия на Позитивния комитет по метро и космостроенето към Кмета на нова София, от метростанциите вече може да закупите билет до всяка една космическа дестинация в Галактиката, била тя Коньовица, Обеля, Пазарджик или Ставропол.
Навремето забавянето на разкопките за разширение на полета на техническата фантазия и прогрес, въпреки критиките на отдавна затихналата подривна общественост, си струваше усилията - при разкопките на тунелите към жк Младост бяха открити нечувани артефакти от далечното минало.
Сред тях- „Тройной одеколон“ от 1963 година, пастата за зъби на Вълко Червенков, както и неизвестен том с речи на другаря Тодор Живков.
Чакането си струваше, дори и иностранците, които бяха заети с разкопаването, не се колебаеха, че откритията са исторически и посочиха пример с аналогични проблеми при разкопаването на метрото в Рим.
Просто земята беше пълна с носталгия, забрава и история...
Из „Съветската енциклопедия на научната и галактическата мисъл“ (под редакцията на В. Терешкова, 2097 година, Москва, стр. 345, долу в ъгъла)
Очевидно, ако с PR се прокопаваха тунели, софийското метро отдавна да е стигнало до Варна, но все още явно не сме открили специалистите. Затова и забавянето пак е оправдано- в четвъртък зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов отбеляза, че според договора с японската компания "Тайсей корпорейшън" участъкът е трябвало да бъде готов в средата на ноември тази година, но строителството се е забавило.
Според последните разчети технологично строителството ще завърши в края на 2008 година, след което ще се проведат изпитания.
Тоест метрото по този участък ще заработи през март-април 2009 година.
А защо? Пред „Класа“ изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев посочва следните причини : недобре разчетеното от "Тайсей Корпорейшън" време за доставката на „Къртицата“ за прокопаването на тунелите; японците не преценили добре и необходимото време за строителството и затова в офертата дали по-кратък срок за изпълнение; организационни затруднения за осигуряването на всички разрешителни; занижената офертна цена, която създала проблеми на "Тайсей Корпорейшън" при намирането на подизпълнители.
За пореден път трябва да мислим за Светлото бъдеще в една далечна, позитивна и почти космическа „перспектива“. Само чакайте и вервайте, дами и господа, съмненията и колебанията са присъщи само на недоверчиви и дребнави хора, които не вярват в „прогреса“.
А той - „Прогресът“, се разпръсква на талази от интернет страницата на „Метрополитен” ЕАД. Многообещаваща карти, футуристични фотоси на бъдещи станции, даже и оферта за книга, която е отразила „дългогодишният опит на проектантите, строителите и инвеститорите при строителството на метрото“.
Нема лошо, само че трудно ще преживеем още едно забавяне- за 2020, например. И всички ли пари отиват единствено в тунелите на метрото?
В български условия дори и японската дисциплинираност май не е истинска.
Между другото - как се превежда „забавяне“ и „неправилно“ на японски?
Той отвори консерва с копърка, слезе от багера и, придържайки кръглата консерва (за да не се разплиска), каза усмихнато: Къде е амбалажната хартия? После запали цигара, после още една и се ухили. Дори и историята има обедна почивка...
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.