Фискалният бон, който виждате на снимката, представлява особена ценност за нас.
Не само защото, за да се сдобием с него, трябваше да изчакаме няколко минути.
Тази малка касова бележка е важна заради друга причина- тя е символ на неуредиците, недомислието и парадоксите, с които се сблъсква всеки българин или чужденец още от входа на родината.
Нещо като „здрасти, ама тука е така, тъй че бързо свиквай“.
Положителната новина: паркингът на Летище „София“ от известно време е въвел електронното отчитане. Тоест- добрите практики в Европа бавно, но сигурно идват и у нас. Защото преди това служители драскаха на листче престоя ти и съвсем на око определяха колко да платиш.
И продължението на новината: Но електронното отчитане е само на входа, докато получиш електронен билет с входящия час. Тоест- европейци, ама наполовина.
Когато напускаш паркинга, не очаквай да се запътиш към устройството за електронно отчитане и машината да сметне престоя на автомобила ти.
Служител от паркинга ще погледне електронния билет, ще прецени (на око?) колко трябва да платиш и ще ти каже сумата. Ако искаш касова бележка, почакай. Ако не поискаш касова бележка, никой няма да ти даде и прав ти път.
А може иначе- сам да сложиш билета в машината, тя да сметне престоя ти и веднага да получиш бележка. Може, ама не и на Летище „София“.
„Няма начин да не се издаде касов бон от тази система, защото с вдигането на бариерата този електронен билет отчита заетост в паркинга“, категоричен бе пред Dnes.bg ръководителят на Отдел "Паркинги" към Летище „София“.
Мъжът, който пожела да остане анонимен, обясни, че на влизане върху билета се отчита баркод. 3 лв. е първоначалната сума. Тя е за един час, независимо от това колко време (5, 15, 45 мин. - бел. ред) сте прекарали в паркинга.
За един час и една секунда сумата вече набъбва на 5 лв.
„И ние за по-бързо седим отвън и им казваме часовете. И няма клиент, на когото да не е казано: Момент, изчакайте си касовия бон! Проблемът обаче е, че трябва да се влезе вътре, за да се даде касовия бон“, допълни той.
А това вътре е кабинката на служителя, който първоначално ви дава електронната карта за паркиране.
Шеф "Паркинги" допълни, че не съществува никакъв вариант за отказ от издаване на касов бон.
"Ако ми покажете такъв служител на момента ще бъде уволнен", каза той.
Обясни ни и защо служителят трябва да вземе електронната ви карта и да я отчете на устройството, а не шофьорът, който е оставил колата си на паркинга.
"Защото после ще се оплачете, че опашките са километрични, защото ако за всяка бележка клиентът трябва да слиза, да влиза в будката, да му се постави билета в кодиращото устройство, за да му се изкара после бележка и да си влезе в колата и да тръгне, смятам, че това ще отнеме поне 10 минути на клиент", категоричен е той.
Шефът все пак допусна, че и при тях може да има грешка.
Всичко започнало още при строителството на Терминал 2, където кабината за билетите за паркинг е поставена при изходните бариери, а не при входните.
И сега вече било невъзможно изкарването на отчитащото устройство навън...
"Да не смятате, че работи така, то е с термодатчици, с "прашници", които ако им влезе и малка прашинка от колите, които излизат и няма да може да работи. Много хора не го разбират това".
Ние също не го разбираме, но разбрахме, че цяла седмица служители от Агенцията по приходите били на проверка и те не открили нищо нередно.
Не е ясно обаче как двата големи софийски мола успяват да организират така паркингите си, че плащането за престой става на автомат в сградата преди тръгване, а опашки няма.
Ние в Dnes.bg очевидно няма как да се преборим с малките прашинки от големите неуредици и изходните бариери.
Но ви призоваваме- винаги си искайте касовата бележка, защото засега тя е особена ценност у нас! И защото не искаме да сме европейци, ама наполовина.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.