Мъже бягат от жените си, влюбени в други мъже. Жени в напреднала възраст, останали девствени, заради способностите им да врачуват. Такива са персонажите на Педро Алмодовар. По традиция те не могат да влязат в коловоза на всекидневието и да се примирят с него.
Все пак режисьорът има изкусителна способност да открива у всеки човек перверзните му тайни и да ги предаде в най-колоритна светлина. И въпреки че последните истории на испанеца са изпълнени с все по-силна меланхолия и мрачност, той успява да даде шанс на героите си за щастие и хармония.
Ще познаем традиционния почерк на автора на "Говори с нея" и "Кожата, в която живея" и в новия му филм „Свалки в облаците“. И този път Педро ще пренебрегне границите на допустимото, като хвърли в потрес пуританите, убедени, че единствено хетеросексуалните имат право на любов.
Но докато в последните филми на Алмодовар усещаме трагичността в изобразените персонажи, то в новата продукция трагичните ситуации са сведени до минимум.
Режисьорът събира познатите актьори от неговите филми, като започва историята с Пенелопе Крус и Антонио Бандерас. След като оставя героите им на върха на щастието от новината, че чакат дете, той ни повежда към облаците, където затворени в един неизправен самолет, персонажите нищят проблемите си, свързани предимно с любовта, алкохола и наркотиците.
И ако сме свикнали да гледаме как режисьорът майсторски замаскира крими изненади в мелодраматични сюжети, този път той ни оставя на опиянението на героите, които правят секс без задръжки, губят фриволно девствеността си и действат първично с идеята да забравят, че ги грози смъртна опасност. Сякаш желанието на човек да се чувства жив е противопоставено на скромността, невинността и покорството.
Алмодовар ще превърне и хората с „най-мъжки“ професии в разкрепостени гейове. Режисьорът продължава традицията да разказва истории „на ръба“, като събира крайни мнения от лудо харесване до пълно отричане на филмите му. Такава ще е съдбата и на „Свалки в облаците“. За едни това ще е първата свежа история на испанеца от времето, когато снима комедията „Ела, завържи ме“.
На други пък ще им липсва дълбочината на неговите разкази, събиращи трагичност и простота и ще видят в случващото се сред облаците, единствено въздухарщина. Всъщност истински ценното при Алмодовар е, че той не си позволява едно: да остави зрителя равнодушен.