След като на 15-и януари бяха обявени номинациите за „Оскар“, пиратското сваляне на номинираните филми по целия свят се увеличи с 385% в рамките на 30-дневен период, пише Blooomberg.
Данните са на холандската компания Irdeto, която следи онлайн пиратството. Случилото се е довело до загубата на близо 41 млн. долара за филмовите компании през месеца след номинациите, посочва Irdeto, която е следила специално номинираните за най-добър филм, най-добър режисьор, най-добра актриса и най-добър актьор.
Това е голям удар за индустрията, а както изглежда, тя е далеч от решението на проблема с нарастващите заплахи от пиратството.
Една опция за студиата е да пускат филмите си онлайн и в кината по едно и също време. Хората просто искат да могат да видят филма у дома, твърди Рори О'Конър, експерт на Irdeto по онлайн пиратството и мерките за противодействие.
"Ние трябва да се движим със скоростта на интернет, а не по традиционния начин, който беше базиран на филмовите ленти, които пътуваха из страната и след това отиваха в чужбина“, посочва О'Конър. Той призовава за пускане на филмите на една дата в целия свят – ход, който ще позволи на компаниите да увеличат максимално приходите си.
Пускането на филма във всички канали за дистрибуция не е опция, твърди Джеф Гомез, главен изпълнителен директор на компанията Starlight Runner Entertainment, която се занимава с маркетингови консултации за филми.
Студиата не искат да пречат на веригите от кина, посочва Гомез. По думите му въпреки че ранната онлайн премиера е свършила добра работа при филми като „Убийственото интервю“, лентата беше пусната в различни платформи за стрийминг и сваляне. По последни данни филмът е събрал 51 млн. долара миналия месец. Бюджетът му за маркетинг и реклама пък е 60 млн. долара.
Майкъл Смит, професор по информационни науки и маркетинг в университета Карнеги Мелън в Питсбърг, твърди, че целта на филмовата индустрия е „да се опита да намери начин да накара по-платежоспособните потребители да плащат повече, но да продължи да продава по-евтино на онези, които не могат да плащат много“.
„Въпросът е дали ще може да се измисли нещо друго, което да проработи? Отговорът несъмнено е да“, коментира Смит. Една от възможностите може да бъде абонаментът за pay-per-view (плащане на гледане) онлайн при излизането на филма по кината.
"Проблемът е, че всеки път, в който се опитвам да го направя, собствениците на киносалони полудяват и казват: „Хей, ако направиш това, ние няма да го показваме в кината“, допълва Смит. По думите му това е класически проблем.
Irdeto до голяма степен обвинява за пиратството холивудските компании, занимаващи се с показа на филми. На тях се падат около 31% от общия брой нелегални сваляния, посочват от компанията.
Повече за филмовата индустрия можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.