Не за първи път Холивуд открехва вратата, към случващото се зад камера. Доста продукции описват фалшивия блясък на звездите, напудреността и екстравагантността им. Андрю Никол дори изобрети звездата – мечта. Тази, която никога няма да има претенции и да изневери на стриктността си, да подлуди режисьорите и продуцентите, просто защото е виртуалната актриса в "Симон", но историята на братя Джоуел и Итън Коен в "Аве, Цезаре!" ще ни върне по-рано във времето, когато подобни технологични възможности не са били измислени, а звездите са се наслаждавали на известността си, докато заобикалящите са задоволявали прищевките им.
Годините са 50-те на миналия век, "златната ера" на Холивуд, а машината за бълване на кинопродукции работи с пълна сила. Цялата й мощност и динамика е стоварена на плещите на главния герой Еди Маникс (Джош Бролин), който е съвсем реален прототип на съществуващ мениджър, притежаващ завидната способност да се справя с темпото, изискващо големите кинокомпании.
Вниманието му е заето от най-мащабната продукция, снимаща се в една такава компания - "Аве, Цезар!", проследяваща историята на Христос през погледа на римлянин, преоткрил истинския Бог. Главната роля е поверена на звездата на студиото (Джордж Клуни).
Всекидневието на Маникс е разчетено до секунда. Героят се грижи продукцията да е политкоректна с всяка религия, да помогне на педантичния режисьор Лорънс Лоренц (Рейф Файнс) да се сработи с каубоя Хоби Дойл (Олдън Еренрайх), който владее каскадите, но няма талан за дълбоките драми, където го напъхват. Да намери половинка на бременната Диана Моран (Скарлет Йохансон), която е звезда в сапунените опери и поддържа имидж на невинна девойка. Ще видим и Чанинг Тейтъм като владеещ степ-танците в мюзикъл. Дори облеклото му на матрос не е случайно, тъй като героят му може и да отплава по-надалеч, отколкото някой би си помислил.
Няма нещо, случващо се в Холивуд, което да не попада под прицела на стриктните Коен. Сарказмът им се засилва с описанието на журналистките, водещи клюкарски колонки - преднамерено показани като ексцентрични близначки( изиграни от Тилда Суинтън), сякаш всички медии си приличат по начина, по който душат около тайните на хората.
Братя Коен ("Големият Лебовски", "Няма място за старите кучета", "О, братко, къде си?") правят реверанс към жанровото кино, което макар и често да изглежда наивно и лековато, се снима трудно и прецизно. Ироничната им разходката носи и носталгия към епохата, създала изобретателни и възхитителни продукции, но авторите няма да пренебрегнат и да не осмеят и политическите и идеологически борби, които са се водили през тези години.
Режисьорите буквално ще разпънат главния си герой Маникс между всекидневните му задължения и реалната опасност, свързана с похищението на голямата звезда (Клуни). Приел съдбата си да дондурка звездите, героят дори е наказан за "добротата" си с невъзможността да се грижи за собственото си семейство.
Коен ще направят още един аналог между този образ и Божия служител, като му подхвърлят и изкушаваща оферта – да приеме добре платена и доста по-спокойна работа в авиацията. "Аве, Цезаре!" тръгва по кината у нас от 19 февруари.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.