IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Поредното Нашествие

Извънземни завладяват Земята, като използват за черупки телата на хората...

Поредното Нашествие

Извънземни завладяват Земята, като използват за черупки телата на хората. Почти побеждават. Разбира се, последните оцелели се противопоставят на силата и с подръчни средства разгромяват гадните нашественици (гнусни и лигави, поне в няколко сцени от филма).

Познато? Ммм, да. Именно – от приблизително 90% от зомби-филмите (в които заразата се разпространява, докато накрая всички почват да ходят с ръце напред), както и от “Факултетът”, “Капан за сънища”, “Пришълецът”. “28 седмици по-късно” и още много, много други.

“Нашествие” е поредният и наистина не видяхме много нови неща и хватки, които да го отличат сред масата филми, които ни плашат със зарази (извънземните се разпространяват с нещо като вирус, който заживява в човека, трансформира нервната му система и накрая приспива съзнанието, като употребява тялото). Което не значи, че не е страшен. Просто вече сме го гледали.

Всъщност “Нашествие” е една от няколкото екранизации на романа на Джак Фини от 1955 The Body Snatchers (едноименни филми има от 1956-та и от 1978-ма). В него освен нов, противоречив и недостоверно щастлив добавен финал обаче, има още няколко криввания от оригинала – най-вероятно с цел да се осъвремени добрия стар научнофантастичен роман.

Главните герои (съответно – последни оцелели) са психоложката Керъл Бенел (в ролята прекрасната Никол Кидман) и физикът Бен Дрискъл (в ролята – Крейг. Даниел Крейг). Пред тях стои основната дилема – дали човешкото (като комплекс от недостатъци и противоречия) си заслужава да бъде унищожено в името на физическата и психическа стабилност, съчетана с хладен ум, нечувствителност и изобщо – нечовечност.

Оказва се, че ако се оставим на извънземните, войните ще спрат, ние ще спрем да плачем и да се потим (това ни разколеба дали да не сме за лошите, честно) и да проявяваме каквато и да било емоционалност. Ще изчезнат депресиите, но заедно с тях ще си отидат и щастието, любовта, красивите моменти на тотално безсмислие, които ни правят щастливи.

Идеята е супер, но омръзва още в първата част от филма. След това ни остават няколко страшни момента, едно разкритие и като цяло – купища предсказуем сюжет, който се влачи поне час. Гарнирането с хепи-енд накрая идва в повече и ни крепи само русата разплакана красота на Кидман и смешният английски акцент на Крейг.

Дори и да преглътнем финала, някак прозира заключението, че и с този филм, а и без него, светът щеше да си е същият. Както и хормоните на щастие и страх в кръвта ни.

Интересно е, че режисьорът - Оливер Хиршбигел ("Kрахът на Третия райх") - искрено се е опитал да направи “Нашествие” по някакъв свой си начин, но шефовете (с парите от студията) му натресли братята Уашовски, за да пооправят лентата, за да се продава. Така и първоначалният сценарий, и доста от вече заснетия материал, били запратени на боклука, а филмът светнал като истинска холивудска продукция.

Любопитството какво е било, доколкото го имаме, може да бъде задоволено скоро – има някакъв вариант, в който режисьорската версия на Хиршбигел ще бъде издадена.

До тогава можем само да хвърляме боб какъв точно е смисълът да се направи поредния скъп, добре заснет със скъпи актьори филм, който почти не казва нищо ново. Всъщност, май смисълът е точно в това - да се направи поредния скъп, добре заснет със скъпи актьори филм...

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Кино
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата