Бари Дилър е известна фигура във филмовия свят, в миналото е бил председател и главен изпълнителен директор на две холивудски студия, Paramount Pictures и това, което тогава беше 20th Century Fox.
Сега според него филмовата индустрията за мъртва, предава БГНЕС.
"Филмовият бизнес приключи", каза Дилър в ексклузивно интервю за NPR в кулоарите на конференцията Allen & Company Sun Valley, медийна и технологична конференция в Айдахо. "Филмовият бизнес като такъв приключи и никога няма да се върне."
Това е свързано и със значителен спад в продажбите на билети и затварянето на киносалоните по време на пандемията на коронавируса. Но Дилър, председателят и старши изпълнителен директор на IAC, каза: "Но става дума за много повече от това."
Според Дилър, който е управлявал Paramount и Fox преди няколко десетилетия, разпространяването на филми в интернет е променило филмовата индустрия по съществен начин, включително по отношение качеството на филмите, които сега се правят.
Миналата година няколко медийни конгломерати, включително Disney и WarnerMedia, решиха да дебютират едновременно в киносалоните и в стрийминг услугите. Това беше радикална промяна и веригите на кината протестираха срещу нея.
"Преди имаше цял цикъл", каза Дилър, като си спомни колко време, енергия и пари инвестираха студиата в кампании за разпространение и реклама.
Целта, каза той, беше да се генерира трайно вълнение и ентусиазъм за нови филми. "Това приключи", каза той.
Начинът, по който компаниите измерват успеха, също е различен според Дилър.
"Преди бях във филмовия бизнес, където нещо се правеше наистина, защото ти пукаше за това", каза той, отбелязвайки, че популярният прием е от значение повече от всичко друго.
По време на мандата на Дилър в Paramount в края на 70-те и 80-те години студиото пуска филми като "Saturday Night Fever". Но оттогава той е известен с работата си в телевизията. Той помогна например за създаването на телевизионната мрежа Fox.
Сега в IAC той е по-тясно свързан с интернет начинания, включително Daily Beast.
Днес стриймингът е индустрия за милиарди долари и конкуренцията между компаниите за съдържание и клиенти е ожесточена. Дилър посочи Prime Video, услугата за стрийминг на Amazon, като пример за това как са се променили стимулите в развлекателния бизнес. През май компанията обяви планове за закупуване на MGM за почти 8,5 милиарда долара .
"Не е задължително системата да задоволява някого", каза Дилър, предполагайки, че основната цел на Prime Video е да накара повече клиенти да се регистрират в Amazon Prime. "Става дума за купуването на повече неща от Amazon. Това не е ужасно нещо. Просто не ме интересува."
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.