IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Розовата вълна - "Барби" влезе в клуба на милиардерите

Достигна заветния връх само 17 дни след излизането си на екран

Снимка: архив, БГНЕС

Снимка: архив, БГНЕС

Розовата вълна на касоразбивача "Барби" продължава да залива киносалоните по света. Създателката му Грета Гъруиг има повод да почерпи, след като преди броени дни продукцията влезе в клуба на милиардерите, а самата тя стана първата жена, чийто филм като самостоятелен режисьор премина емблематичния праг от 1 милиард долара в световния бокс-офис.

Досегашният рекорд държеше режисьорката Пати Дженкинс с филма си "Жената чудо", реализирал приходи от 821,8 милиона долара.

"Барби" достигна заветния връх само 17 дни след излизането си на голям екран - нещо, което дори филмите от поредицата за Хари Потър не успяха да постигнат. Така розовата приказка, разказана от Грета Гъруиг, стана най-бързо присъединилата се към клуба на милиардерите продукция на "Уорнър Брадърс". Досегашният рекорд от 19 дни държеше "Хари Потър и Даровете на смъртта: Част 2".

"Барби" става осмата продукция на филмовото студио, преминала емблематичния праг от 1 милиард долара.

След изминалия уикенд "Уорнър Брадърс съобщи", че филмът "Барби" е реализирал 459 милиона долара от продажбата на билети в киносалоните на САЩ и Канада. Прибавяйки към тях 572,1 милиона долара от приходите от чужбина, общата сума възлиза 1,0315 милиарда долара.

Данните бяха потвърдени от медийния анализатор "Комскор".

"Като ръководители на разпространението рядко оставаме безмълвни от представянето на даден филм, но "Барби" разтърси дори най-оптимистичните прогнози", казаха Джеф Голдстийн и Андрю Крипс от "Уорнър Брадърс".

С участието на Марго Роби и Райън Гослинг като Барби и Кен, филмът изпраща емблематичната кукла на компания "Мател" на приключение в реалния свят. "С нетърпение очакваме да видим колко далече може да стигне тя", допълниха Голдстийн и Крипс.

Три други касоразбивача, преминали прага от 1 милиард долара, са създадени от жени, но не самостоятелно, а като част от режисьорско дуо - "Замръзналото кралство (1,3 милиарда долара) и продължението му "Замръзналото кралство 2" (1,45 милиарда долара) на Дженифър Лий и Крис Бък, и "Капитан Марвел" (1,1 милиарда долара) на Анна Боден и Райън Флек.

Най-касовата продукция за тази година все още е "Супер Марио Bros.: Филмът", който излезе на екран през април и реализира 1,357 милиарда долара от продажбата на билети по света.  

"Барби" е едва вторият касораздбивач тази година след "Супер Марио Bros.: Филмът" и шестият от ерата на пандемията от КОВИД-19, който преминава границата от 1 милиард долара, след "Спайдър-Мен: Няма път към дома", "Топ Гън": Маверик", "Джурасик свят: Господство" и "Аватар: Природата на водата".

Анализаторите отбелязват, че това е преломен момент за "Барби" и че никой друг освен номинираната за "Оскар" сценаристка и режисьорка Грета Гъруиг не би могъл да вдъхне живот на куклата - икона на различни поколения. Гъруиг успя да претвори света на Барби в забавна, емоционална и развлекателна история, намерила отклик сред най-разнообразно представени кинозрители, и буквално да оцвети света в розово.

"Филмът завладя въображението на киноманите по целия свят и резултатите са невероятно впечатляващи, казва Пол Дергарабедян, старши медиен анализатор в специализираната компания "Комскор". Дeргарабедян отбелязва, че само 53 филма в съвременната бокс-офис история, без да се отчита инфлацията, са преминали емблематичния праг от 1 милиард долара.
      
Анализаторите отчитат, че "Барби" е глътка свеж въздух за киносалоните, които бяха силно засегнати от пандемията от КОВИД-19 и преориентирането на публиката към стрийминг платформите.

Майкъл Бери от Калифорнийския университет, който изследва китайското кино и попкултура, смята, че Барби все още е икона по целия свят, което осигурява на едноименния филм солиден трамплин за международно признание.

"Децата в стотици страни са израснали с куклите, с нейните образи. "Барби" обаче се възползва от тази разпознаваемост на името по много ловък начин, предлагайки по нещичко както на любителите, така и на хейтърите на куклата", казва той.

Според него филмът подхожда умело както към наивните осемгодишни мечтатели, така и към по-възрастната публика, която е в състояние да го интерпретира на съвсем различно ниво.

"Барби" се превърна във всичко - от лакмус за взаимоотношенията до празник на женствеността за хората, които може би са дошли заради предизвикателните розови костюми и са останали заради екзистенциалните въпроси, които засяга филмът.
(Елена Христова, БТА)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Кино
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата