Дружеството на композитори, автори на литературни произведения и музикални издатели в България Музикаутор е изпратило нотариални покани до председателите на партиите НДСВ, "Новото време", "Коалиция на розата" и "Евророма" Симеон Сакскобургготски, Емил Кошлуков, Александър Томов и Цветелин Кънчев с искане партиите да уредят в седемдневен срок договорните си отношения и да заплатят за използването на музикални произведения в предизборната кампания "Избори 2005". Това съобщиха от дружеството.
В съобщението се посочва, че Музикаутор са принудени да преминат към тази стъпка, тъй като представители на посочените партии се укриват, отказват да обявят програмата и графика на концертите и митингите или въобще отричат да са правили концерти в рамките на последната предизборна кампания.
Музикаутор благодари за проявената коректност на Коалиция за България, Обединените демократични сили, Демократи за силна България, Движението за права и свободи и Български народен съюз.
Предизборната кампания за парламентарните избори 2005 бе най-скъпата досега. Според мониторинга на социологическата агенция TNS/TV Plan партиите са изразходвали за реклами по телевизията, вестниците и радиостанциите общо 6.465 млн. лева. Партията с най-скъпа кампания в тези медии е БСП, която е дала близо 1.3 млн. лв. Веднага след нея се нарежда „Новото време“ с над 1.2 млн. лева.
НДСВ плати най-големия хонорар на музикант, участвал в предизборната кампания. Царската партия плати 60 000 евро на Лили Иванова за три концерта. „Новото време“ пък направи цяло турне с участието на звезди като Нина Николина, Руши Видинлиев, Камен Воденичаров и др. „Евророма“ пък ангажира в кампанията си Азис и рапъра Устата.
Изпълнителите от своя страна пък могат да станат обект на разследване от данъчните служби, ако не декларират и приходите си от участия в предизборни концерти. Това предупредиха от данъчните служби още преди започването на предизборната кампания.