IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

НДСВ не иска да плаща правата за песните в предизборната кампания

НДСВ, "Новото време", "Евророма" и "Коалиция за розата" се крият и отричат да са правили предизборни концерти

НДСВ не иска да плаща правата за песните в предизборната кампания

Дружеството на композитори, автори на литературни произведения и музикални издатели в България Музикаутор е изпратило нотариални покани до председателите на партиите НДСВ, "Новото време", "Коалиция на розата" и "Евророма" Симеон Сакскобургготски, Емил Кошлуков, Александър Томов и Цветелин Кънчев с искане партиите да уредят в седемдневен срок договорните си отношения и да заплатят за използването на музикални произведения в предизборната кампания "Избори 2005". Това съобщиха от дружеството.

В съобщението се посочва, че Музикаутор са принудени да
преминат към тази стъпка, тъй като представители на посочените партии се укриват, отказват да обявят програмата и графика на концертите и митингите или въобще отричат да са правили концерти в рамките на последната предизборна кампания.

Музикаутор благодари за проявената коректност на Коалиция за България, Обединените демократични сили, Демократи за силна България, Движението за права и свободи и Български народен съюз.

Предизборната кампания за парламентарните избори 2005 бе най-скъпата досега. Според мониторинга на социологическата агенция TNS/TV Plan партиите са изразходвали за реклами по телевизията, вестниците и радиостанциите общо 6.465 млн. лева. Партията с най-скъпа кампания в тези медии е БСП, която е дала близо 1.3 млн. лв. Веднага след нея се нарежда „Новото време“ с над 1.2 млн. лева.

НДСВ плати най-големия хонорар на музикант, участвал в предизборната кампания. Царската партия плати 60 000 евро на Лили Иванова за три концерта. „Новото време“ пък направи цяло турне с участието на звезди като Нина Николина, Руши Видинлиев, Камен Воденичаров и др. „Евророма“ пък ангажира в кампанията си Азис и рапъра Устата.

Изпълнителите от своя страна пък могат да станат обект на разследване от данъчните служби, ако не декларират и приходите си от участия в предизборни концерти. Това предупредиха от данъчните служби още преди започването на предизборната кампания.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата