Когато на пресконференцията преди концерта Cilvaringz, поне видимо искрен, каза, че шоуто преди 3 години в столичната зала Фестивална е било едно от най-яките партита, в които е участвал, си го обясних като любезност към домакините... два часа по-късно си дадох сметка, че може би не е излъгал.
Питате се защо...след почти едночасово закъснение целият антураж на участниците в концерта (седем MС`s и един DJ) нахлува в зала Христо Ботев, светлините на сцената, оборудвана единствено с DJ-пулт и два огромни факела (същите имаше и миналия път, важни са), изчезват напълно, DJ Sueside се промъква почти тайно, хвърля две плочи на пулта и на фона на тихи религиозни семпли се чува „София, помните ли ме...?“. Кой друг, ако не Cilvaringz?!
Малко след него на сцената излизат и останалите – Kрайст Берър, Shogun Assasson, Salah Edin, Shabazz The Disciple изскача от публиката, а Beretta 9 небрежно допива чаша коняк.
Пироефектите са на ниво, саундът също, близо двете хиляди в залата го оцениха. Всъщност, ако концертът беше започнал навреме, публиката щеше да бъде обидно малко, но изглежда всички бяха предвидили закъснението и бяха на линия точно навреме.
Отношението изпълнител-публика беше особено – нямаше и помен от високомерието на други подобни артисти, явно рапърите нямаха нужда от сцената, за да бъдат чути - Shabazz и Beretta 9 се разхождаха из дивеещата тълпа като у дома си, а за изпълнението на La rumba, сцената се напълни с учтиво поканени момичета от публиката.
Иначе както се очакваше (поне както очаквах аз) всички от Killa Beez се представиха страхотно, а холандецът Cilvaringz не беше изоставил агресивния стил, с който привлече вниманието на два пъти повече хора заедно с култовия RZA на предишния концерт в София. За разлика от преди три години, този път той беше в ролята на „по-големия брат“. Зад гърба му стоеше смятаният за най-добрия арабски изпълнител в жанра - Salah Edin.
Продуцираният от Cilvaringz 23-годишен рапър избяга от клишето „английски език“ и накара цялата зала да крещи екзалтирано, въпреки че съм почти сигурен, че нито един от присъстващите не разбра и дума от онова, което Salah изпя.
Освен песни от своите албуми, седемте MС`s показаха своята интерпретация на култови песни на Wu-tang и покойния вече Ol` dirty Bastard, а за импровизацията върху бийтбокса на Salah просто нямам думи.
С две думи, концертът на Killa Beez наистина си заслужаваше вечерта, а от отношението им към българската публика мога да предположа (и се надявам), че няма да е последен на родна земя.
Снимки от пресконференцията и концерта
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.