По повод кампанията на MTV EXIT за превенция трафика на хора на 29-ти август в София ще свирят Иън Браун и хип-хоп ъндърграунд легендите Herbaliser и Scratch Perverts.
Tony Vegas, Prime Cuts и Plus One са Scratch Perverts – име, превърнало се в синоним на хип-хоп и “батъл” диджейството от самото им формиране през 96-та до днес. С две поредни титли на Световното състезание за DMC група, титла за Plus One на Световния DMC шампионат и титла на Световния шампионат Vestax, както и първи места на Световното състезание по скречинг на Международната федерация на търнтейбълистите, с множество изпълнения и шоута по целия свят, репутацията им на една от най-прогресивните DJ групи е несравнима.
Спечелили всичко, което може да бъде спечелено по състезания, Scratch Perverts се насочват към следващата степен в развитието си – започват да записват музика. Като DJ-и, допринесли за изкуството на скречинга с безброй техники и пионери на радикални иновации, развиващи музикалния език на грамофоните, Scratch Perverts определят хип-хопа по начин, който далеч надхвърля очакванията на хората. “В самата си природа хип-хопът е тържество на всички видове музика”, обяснява Prime Cuts, “Така че, стилът ни е много хип-хоп в най-широкия смисъл на понятието. Опитахме се да направим това, което ние разбираме под „хип-хоп” – ценейки всеки музикален стил, да включим всичко, което ни вдъхновява.”
Вокал и фронтмен на една от най-влиятелните и харесвани банди от Манчестър през 80-те и 90-те години - Stone Roses, Иън Браун продължава да носи флагмана на дръзката самоувереност и войнстваща свободолюбивост на цяло едно меломанско поколение. Може да се твърди, че едноименният дебютен албум на The Stone Roses, издаден през 1989, е един от петте най-важни албума на десетилетието.
Запалени от пънк-рок звученето, съчетано с любовта към психеделичния китарен поп и преплетено с корените на ранния, осемдесетарски уличен саунд, Stone Roses си създават свой собствен уникален стил, светлинни години отдалечен от този на позьорските банди от центъра на Манчестър. Stone Roses нахлуват на музикалната сцена от съвсем различен ъгъл от този на своите съвременници.
След разпадането на групата през 1996 г. Иън Браун се отдава на една изключително успешна соло кариера. Той има в дискографията си шест продукции, издадени от мейджъра Universal Music, включително един ремикс албум и един Best Of, всеки от които затвърждава постепенното, но сигурно израстване на една музикална икона. Два от неговите сингли са намирали място в Топ 5 чарта на Великобритания - 'My Star' и 'Dolphins Were Monkeys'. През 2005 той си партнира с Ноел Галахар от Oasis при създаването на песента 'Keep What Ya Got'.
The herbaliser. Не всеки ден можете да срещнете дуо като Jake Wherry и Ollie Teeba. Те работят заедно вече повече от десетилетие и продължават да израсват и да се развиват в сферата на хип-хоп индустрията, като си отвоюват позицията на лидери в хип-хоп културата.
”Нашият инструментален стил се роди от необходимостта да правим хип хоп, но тъй като нямахме досег с рапърите, трябваше да открием съвършено нов подход”.
През октомври 1995 г. в Ninja е реализиран първият им албум “Remedies”. Превърнал се в истинска класика, “Remedies” е смесица от джаз, фънк и остро звучащи хард брейкове – уникалното звучене, което може да предложи само английската сцена. През 1997 г. излиза “Blow Your Headphones”, в който са включени повече вокали и който открива за талантите от What What (сега Jean Grae) света извън нюйоркската ъндърграунд сцена.
The Herbaliser се изкачват до първите места в UK и европейските фестивали с неповторимо лайв шоу, което оставя другите далеч назад. За никого не е изненада, че момчетата започват работа върху нов миксиран албум “Solid Steel Herbal Blend”, в който за пореден път доказват изключителните си миксаторски способности и таланта си в областта на хип-хоп музиката.
Едновременно с това Herbaliser продуцират и различни парчета за Motorola, музиката към “Tony Hawks Underground” на PlayStation, музика за филма на Гай Ричи “Гепи”, както и темата за мачовете на Националната футболна лига в събота вечер по спортния гигант ESPN.
Всичко това има своето естествено продължение в “Take London” – албум, който разкрива усъвършенстван стил и напълно изчистена техника. Парчета като “The Generals” показват, че момчетата не са загубили нищо от своето остро, жизнено и уникално хип хоп звучене.