На първо време от групата очакват сравнително скромни продажби, които ще се засилят през третото и четвъртото тримесечие на годината.
„Мисля, че пазарът за сваляне на музика ще продължава да се развива и докато поколението на iPod расте, то постепенно ще открива и класическата музика“, казва Марк Уилкинсън, маркетинг директор на подразделението за класика и джаз на Universal.
Новият сайт на групата за момента предлага 100 хил. композиции и около 8 хил. албума. Лейбълът се надява да прибавя по около 1500 нови заглавия на месец. Цените пък започват от 0,79 паунда на брой (1,18 евро), което е сравнимо с ценовите равнища на основните сайтове за музика.
Пускането на страницата съвпадна с обявяването на най-добрите годишни резултати на компанията в нейната история що се отнася до продажби на класическа и джаз музика. Според Universal 60% от британците над 50-годишна възраст имат интернет връзка, а 35% са с високоскоростен достъп.
Дъщерната на Vivendi компания, която се надява да пусне подобни сайтове в останалата част на Европа, скоро ще предложи и видеосъдържание, както и дългометражни филми с оперни и балетни представления.
Акциите на Vivendi повишиха стойността си в четвъртък в Париж с 2% до ниво от 31,64 евро за брой.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.