IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Легенда за басиста

Концертът на Маркъс Милър ни приближи до небето, без да се наложи да се качваме до трети балкон на залата. Ето повече за космическия финал на любимия ни фестивал...

Легенда за басиста

Самата новина, че пролетният "София джаз пик” ще бъде закрит с концерт на легендарния басист Маркъс Милър беше достатъчен повод от месеци да потриваме сладостно ръце и да потропваме нетърпеливо с крачета. Накрая концертът дойде – и разбира се, не мина незабележимо. И аз бях близо до небето.

Но не в смисъл, че гледах концерта от трети балкон. Напротив – още в началото си бях долу, до сцената. За тази цел раздадох малко нежно лакътно правосъдие в претъпканата зала 1 на НДК. Близо до небето, защото аз, заедно с всички там и тогава изживяхме пълното полудяване на това да си толкова близо и да чуеш наживо Маркъс Милър.

Преживяването беше адски силно – заради това, че беше тъмно, слухът на всички беше крайно изострен и музиката направо лазеше у хората, вътре, около сърцето и белите дробове, спираше дъха, разтупкваше те и те водеше.

Посоката е ясна – яко фънк с елементи на джаз, фюжън и r'n'b. Изсвирени на известния Fender Jazz Bass от специалната серия, кръстена на басиста. И като стана дума за инструменти, не бяхме лишени от демонстрация по мултиинструментализъм - ако има такава дума, тя е валидна за Маркъс Милър, защото само в рамките на няколко песни той смени кларинет, бас-кларинет, клавири, бас китара и разбира се – личния си инструмент – глас.

Изпълненията му включваха класики от "Come Together" на Бийтълс, през кавър на Стиви Уондър, последван от композиция на Майлс Дейвис и авторското “Tutu". Всичко това доведе до вокалното изпълнение на песента "Boomerang" - “What goes around comes around” - пее той и енергията, която изпраща чрез музиката и дрезгавия си глас наистина се връща – дори с по-голяма сила - обратно на сцената.

Всяко усещане, което се изливаше от върха на пръстите на музиканта и неговата банда достигаше директно в дълбините на крайно зажаднелите за плътна, силна, мощна и наситена музика фенове. Затова дори и без изпълнение на любимата ми “Power of Soul” почувствахме силовото и величествено усещане за музика на душата на басиста.

Концертът тръгна много силно, достигна до творчески делириум по време на върховото соло на Милър, в което басът вече не беше дъска с опънати метални жици на нея, а нещо огромно, живо, което можеше да говори и да пее, дори когато барабаниш по грифа. Изобщо – феноменално избухване беше, и съответно – последвано от някакво леко отпускане, което на мен поне ми подейства отрезвително.

Не ме опияниха бисовете, но пък енергията на претъпкана зала, която става на крака и пляска, си беше доста силен емоционален заряд.

Освен това Милър свири с наистина страхотна банда – музикантите, особено брас-секцията, са със сигурност поне толкова интересни, колкото е той. Солата на Патчис Стюърт (тромет), Кийт Андерсън (саксофон) и Грегъри Марет (хармоника) бяха виртуозни, дирижирани от самия Милър, каторазговор и надсвирване между тях. Впечатляващи бяха и Пуги Бел на барабаните и Боби Спаркс на клавишни.

В крайна сметка – космически финал на любимия ни фестивал.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата