Сър Саймън Ратъл и Берлинската Филхармония записват съвместно L'enfant et les sortilèges и Ma mère l’oye на Морис Равел.
Записите се очакват на музикалния пазар през март.
Сър Саймън Ратъл е силно привързан към L'enfant et les sortilèges („Детето и заклинанията”).
След като получава международната награда за диригенти „Джон Плейър” през май 1974 на 19-годишна възраст, Ратъл дирижира въпросната творба с концерт в Ливърпул и постига първия си голям успех.
Авторът на L'enfant et les sortilèges я написва между 1917 и 1925 за либрето на френския новелист Колет, който го избрал между няколко потенциални кандидати.
Премиерата на операта се състояла в Монте Карло през 1925 под диригентството на Виктор Де Сабата и хореографията на Джордж Баланхин.
Действието се развива в стара къща във френската провинция и разказва за дете, което след кавга с майка си отива в стаята си и в яростта си изпочупва играчките си, които на свой ред оживяват.
Ратъл коментира любимия си композитор: „Равел е бил крадец. Взимал е каквото може от всичко, което го е заобикаляло, и като всеки френски композитор, се е вдъхновявал от Изтока. Слушал е музика от Бали и други места в Индонезия. Джазът от 20-те години присъства осезаемо в L'enfant et les sortilèges, както и популярният фокстрот....”
Равел написва Ma mère l’oye (Сюита за Майката Гъска) като произведение за пет пиана, черпейки вдъхновение от детски приказки като Спящата красавица и др.
В тази версия се е състояла и премиерата през 1910 г. в зала Гаво.
Следващата година Равел пренаписва творбата, добавя оркестрации, нова интродукция и интерлюдии между отделните части и я превръща в балет.
Премиерата е в Париж през 1912 г.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.