Viva La Vida or Death and All His Friends на Coldplay стана най-продаваният албум на 2008 г. сочат данни на IFPI, представляваща звукозаписната индустрия в цял свят.
Четвъртият студиен албум на групата е продаден в 6,8 милиона копия, достигайки по-добри продажби от High School Musical 2, оглавил класацията през 2007 г.
Албумът реализира повече продажби по интернет от който и да било друг албум в дигиталната история, и то само в рамките на един месец от пускането му на пазара.
Бандата наскоро грабна 3 награди “Грами” в САЩ, включително за най-добър рок албум и беше номинирана за 4 BRIT награди във Великобритания.
Ветераните рокаджии от AC/DC си подсигуриха второто място в класацията за глобални продажби с техния петнайсети студиен албум Black Ice, който беше реализиран през октомври 2008 г. Албумът съдържа хитовия сингъл Rock N’ Roll Train и е първият албум на групата, издаден след Stiff Upper Lip през 2000 г.
Саундтракът към Mamma Mia! The Movie, издаден през юли 2008 г., зае третото място. Той съдържа много от хитовете на АВВА, изпълнени от актьори като Мерил Стийп, Пиърс Броснън, Колин Фърт и Джули Уолтърс. Специалната версия на албума включва сцени от снимките на филма.
Най-добре продаваният нов изпълнител по цял свят през 2008 г. е изпълнителката Duffy от Уелс, чийто албум Rockferry, излязъл през март миналата година, заема четвърто място. Rockferry бе албумът с най-големи продажби през годината във Великобритания и съдържа хитовия сингъл Mercy и Warwick Avenue. Duffy спечели "Грами" в САЩ в категорията най-добър поп вокален албум и е номиниран за BRIT награда в Обединеното кралство.
Metallica се изкачиха до петото място с Death Magnetic, който е техният девети студиен албум, пуснат през септември 2008. Групата стана първата, която някога е постигала 5 последователни “номер едно” дебюта в класацията Топ 200 на Билборд.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.