Нов, девети поред студиен албум готвят сиатълските легенди Pearl Jam.
И по всичко личи, че тавата, която ще излезе на 21 септември, ще бъде най-фокусираният им и енергичен проект досега.
“Започхнахме с парчета, а не просто със запазени часове в студиото” – разказва фронтменът Еди Ведър за Backspacer. „Имахме импулс и беше лесно да ги напишем”.
“Инстинктът ни каза, че ще направим наистина добър албум” – добавя китаристът Стоун Госърд. „Както и да разкараме всичко, което просто не може да е част от един наистина добър албум”.
“Кратко и ясно, стегнато”, съгласява се Майк Маккрийди. “Има малко красиви цигулки вътре и валдхорн, което си е абсолютно нова територия за нас. Мисля, че хората ще се изненадат и въодушевят от всичко това”.
Работейки отделно върху идеите си за парчета, групата се събира миналия декември в дома на басиста Джеф Амънт в Монтана за репетиции и писане на материал, за да го докарат до форма, преди да влязат за две седмици на звукозапис в Лос Анджелис през февруари.
Брендън о Брайън, който за първи път работи с групата за албума от 1993 Vs., а след това е работил с Брус Спрингстийн, AC/DC и Mastodon, заема продуцентския стол за първи път след Yield от 1998, за да поеме грижата за нови творчески отношения в бандата.
Backspacer е продукт на един доста плодотворен период за групата, включващ рокаджийската пара на The Fixer и Johnny Guitar и по-съзерцателните и затрогващи моменти като Just Breathe и спиращото дъха последно парче в албума The End.
Вдъхновението за него идва отвсякъде – Ведър създава отварящото See My Friend в “мъничка стая, със спящи над мен хора и спящи под мен хора, така че не исках да вдигам много шум. Имах малка дръм машина и електрическа китара, включена в усилвател с размерите на iPhone, и някак си изкарах този истински шумен, гаражен рок звук.”
След работата и на цялата банда по парчето то става, както казва Джеф Амънт, „нашето първо гръндж парче”, докато Стоун Госърд декларира, че е в почит към старите им приятели Mudhoney.
Междувременно Speed Of Sound, едно от изключителните мид-темпо парчета в албума, е готово и записано в последната минута.
Ведър е нетърпелив да приложи в Backspacer и уроците, научени от работата му по спечелилия Златен Глобус саундтрак Into The Wild, а пък увлекателните му разговори до късно вечер с актрисата, участвала във филма – Катрийн Кийнър, вдъхновяват текста на Unthought Known.
Just Breathe също се ражда от идея, която Ведър отглежда за саундтрака на биографичния филм за невероятното приключение на Кристофър Маккендлес, който обръща гръб на богатството и изчезва в дивото.
За текстовете в албума Ведър може да се вдъхнови от всичко – обложка на чужд албум, залепена в тоалетна, агресивния класически рок, дори своята роля в бандата.
Свободната атмосфера на албума отговаря и на статуса на групата, която е прекъснала отношенията си с Epic Records и е намерила новия си издател в новите реалности на музикалната индустрия в лицето на Universal, които поемат и физическото разпространение на Backspacer в Европа. Както и многото нови възможности, които им се предлагат за дигитално разпространение.
Другото много важно нещо е, че групата няма търпение да представи на живо музиката си и да тръгне на турне.
„Докато редихме парчетата за албума, аз си мислех и за сет листа” – разказва Ведър. „И дали ще изсвирим това или онова парче три пъти в седмицата или три пъти в месеца.”
Остава само да се надяваме, че турнето им ще мине и през България...
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.